Revoluce přichází z Ruska

  • 80
Frankfurtský autosalon hýří koncepty vozidel všech druhů. Nechybí samozřejmě ani ryze sportovní nářadí. Sporťáka určeného pro řádění na okruhu má na svém stánku i automobilka od které bychom to příliš nečekali. Nutno však přiznat, že rudá jednomístná formule od Lady rozhodně nevypadá špatně.

Ve změti ostrých hran a zlomů  najde divák po úvodním lehkém šoku brzo zalíbení. Mohutné spojlery vpředu, vzadu, nahoře i dole, po stranách ... dávají formuli revolution dostatečně agresivní výraz.

Obliny blatníků ukrývají bílá osmnáctipalcová kola. Smysl pro detail dokazují pohledná zrcátka, či provedení výfuku. Zajímavé je i ploché, absolutně kolmé zadní čelo vozu, kde mimo chromovaných koncovek výfuku zakomponovaných do pohledné mřížky najdeme dvě dvojice kruhových světel a mezi nimi velmi efektně vyvedené pojmenování vozu - REVOLUTION. Nad vším pak trůní dvakrát zalomené křídlo spojleru.

Uprostřed umístěný motor o objemu 1600 ccm pohání kola zadní nápravy. Šestnáctiventilový agregát dává při osmi a půl tisíci otáčkách výkon 200 koní. Maximálního točivého momentu 179 Newtonmetrů dosahuje při 7 200 otáčkách. Maximální rychlost Lady Revolution je 260 km/h, sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 sekundy.

Vystavený sporťák dokazuje, že ruský výrobce umí nejen lidové automobily nejnižší cenové kategorie, ale i takové lahůdky, u kterých se návštěvník autosalonu rád zastaví.

Lada Revolution:

Motor
Umístění uprostřed, napříč
Počet válců / ventilů na válec 4/4
Objem (ccm) 1 600
Kompresní poměr 11:1
Výkon (kW/koně) 149/200 při 8 500 ot./min
Točivý moment (Nm) 179 při 7 200 ot./min
Převodovka šestistupňová manuální
Maximální rychlost (km/h) 260
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) 6,5
Podvozek
Hnaná náprava zadní
Přední náprava dvojitá ramena
Zadní náprava McPherson
Konstrukce ocelový rám
Karoserie hliník + skelná vlákna
Kola 255/40 R18
Rozměry
Délka (mm) 3 650
Šířka (mm) 1 750
Výška (mm) 1 200
Rozvor (mm) 2 400
Rozchod vpředu/vzadu (mm) 1 545/1 502
Hmotnost (kg) 650