Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Revoluční Toyota je autem roku v Evropě

  16:04aktualizováno  16:04
Evropským Autem roku 2005 je nový revoluční model Prius japonské automobilky Toyota, který v říjnu společnost představila i v Česku.

Nový prius je považován za revoluční novinku.

Porota složená z 58 novinářů z 22 evropských zemí zvolila tento úsporný sedan kombinující elektrický pohon s benzinovým poté, co se mu totéž podařilo i ve Spojených státech, uvedla Toyota.

Prius zvítězil před druhým Citroënem C4 s velkým náskokem. Ekologická Toyota je nejlepší podle 37 členů poroty.

Jen málokdy se stane, že je autem roku zvolena tak převratná technická novinka. Něco srovnatelného se stalo naposledy před více než třiceti lety, když bylo Autem roku 1968 zvoleno NSU Ro80 s Wankelovým motorem a designem karoserie, který předběhl svou dobu nejméně o několik let.

Auto roku se vyhlašuje od roku 1964 (přehled všech vítězů). Od té doby získala japonská značka evropskou cenu nejlepšího automobilu roku potřetí. V roce 1993 vyhrál model Micra od Nissanu a v roce 2000 zvítězila Toyota Yaris.

"Je to velký milník v procesu přijímání hybridního pohonu a uznání jeho potenciálu stát se technologií hlavního proudu," uvedl šéf evropské obchodní divize Toyoty Tadaši Arašima. Ocenění dostala druhá generace priusů. S první verzí přišla Toyota v roce 1997.

Do konce letošního roku chce japonská automobilka v Evropě prodat 8 500 priusů. V příštím roce by už jich mělo být 15 tisíc. 

Konečné pořadí

1.

Toyota Prius

406 bodů

2.

Citroën C4

267 bodů

3.

Ford Focus

228 bodů

4.

Opel Astra

180 bodů

5.

Renault Modus

151 bodů

6.

Peugeot 407

135 bodů

7.

BMW řady 1

83 bodů

Hlasování evropského auta roku 2005 podrobněji ZDE.

***

Čtěte také: Únik informací! Autem roku je prius!

Toyota Prius ve sportovní verzi GT se objevila na pařížském autosalonu. Auto předvedlo, že hybridní vůz (kombinovaný pohon benzin a elektřina) nemusí být líný.

Autoři:




Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.