VIDEO: Originální záplatování děravé silnice. Hlavně pořádně udupat

  • 87
Černokostelecká ulice je velmi frekventovaný průtah Říčan. Před pěti lety prošla komunikace, kterou projede denně dvacet tisíc aut a tři tisíce kamionů, rekonstrukcí. Nyní je speciální „tichý asfalt“ opět plný děr a provizorní opravy výtluků probíhají velmi svérázným způsobem.

Video z letošního února poskytla redakci čtenářka iDNES.cz. „Asfalt z nekvalitně opravené silnice je dnes na fasádách přilehlých domů. Je zapečený všude, jen ne na silnici a nejde dolů, vše je zničené,“ popisuje. „Ulicí projedou každý den tisíce kamionů. Při každém průjezdu mi nadskakuji skleničky v kuchyni,“ líčí.

Rekonstrukce jedné z nejfrekventovanějších komunikací východního okolí Prahy skončila v říjnu 2012. Po necelých pěti letech je komunikace opět plná děr (jak vzniká z asfaltu ementál čtěte zde).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) si u společnosti Eurovia pro opravu komunikace objednalo použití speciální asfaltové směsi. „Tato asfaltová směs umí snížit hluk z pneumatik na hladinu odpovídající 50 % snížení intenzity dopravy a má vynikající protismykové vlastnosti. Vlákna napuštěná asfaltem totiž působí jako tlumič hluku,“ popisovali při slavnostním otevření v říjnu 2012 zástupci ŘSD a města Říčany.

Protihlukový efekt je u „tichého asfaltu“ zajištěn větší poréznosti materiálu. Podobné jako ve zvukových studiích, kde se zvuk láme o nerovné stěny se speciálními výstupky.

Tichý asfalt ovšem torturu silného provozu dlouho nevydržel snášet. V průběhu letošní zimy se celý průtah městem začal rozpadat. „Slalom mezi výtluky byl čím dál náročnější. Silnici provizorně opravili, takže už v ní nejsou hluboké díry, ale materiál v záplatách se stejně drolí a propadá. Auta na Černokostelecké stejně pořád drncají,“ popisuje jeden z místních obyvatel své každodenní jízdy městem. (jak se mají záplatovat silnice čtěte zde).