* Sněhové řetězy se v základu dělí na vyprošťovací a celoobvodové. První slouží - jak plyne z názvu - skutečně jen k vyproštění automobilu ze závějí, příkopů, neudržovaných cest a dalších míst. Nejsou určeny pro delší jízdy a odborníci je nedoporučují na každý vůz, zvláště ne na automobil s poháněnou přední nápravou.
* Celoobvodové řetězy jsou pro jízdu na delších zasněžených silnicích, zejména tam, kde k jejich nasazení vybízejí příslušné dopravní značky. Při výběru zmíněných pomůcek je dobrá konzultace s věci znalými prodavači. Obvykle je tedy praktičtější nákup ve specializovaném obchodě. V zásadě lze sněhové řetězy rozdělit na tři druhy: nejjednodušší a nejlevnější jsou lankové a žebříčkové, cenou i odvedenou službou výš jsou řetězy s vodícími prvky a nejdokonalejší a také nejdražší jsou sněhové řetězy, jejichž články mají hranatý - nikoliv kulatý - profil. Cena nejlevnějších řetězů začíná už pod tisícikorunou.
* Motoristé by měli dbát, aby koupili jen k použití schválené sněhové řetězy. Informaci a potvrzení o tom najdou v návodu k obsluze. Podmínkou je koupě řetězů správného rozměru a takových, jejichž montáž bude co nejjednodušší.
* Montáž sněhových řetězů je dobré nacvičit ještě před příjezdem do hor, na suchu. Experimentování v mrazech a v mnohdy složité dopravní situaci není na místě. V té souvislosti je třeba připomenout, že poslední dobou přibývá i v tuzemsku úseků, kde nasazení sněhových řetězů vyžadují dopravní značky.
* Sněhové řetězy lze použít jen na silnicích se souvislou sněhovou vrstvou. Při jízdě s nimi se doporučuje maximálně čtyřicetikilometrová rychlost. Řetězy je třeba demontovat, jakmile se povrch zlepší.
* Po návratu z cesty, kde se uplatnily sněhové řetězy, zaslouží tito důležití pomocníci důkladnou očistu v teplé vodě, vysušení a opětovné uložení do obalu.
- středa 20. prosince 2000