Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči kritizují přístrojovou desku a cenu

aktualizováno 
-
Určitě to dlouho nevydrží, ale zatím platí: kde nová Škoda Fabia zastaví, tam je rázem středem pozornosti. Potvrdila to i chvilka čekání na myčku u jedné z plzeňských čerpacích stanic. Řidiči vůz dychtivě prohlíželi a nešetřili nejrůznějšími názory, ovšem v jednom se shodují: těžko přicházejí na chuť německy strohé přístrojové desce. A také cenu považují za poměrně vysokou pro tuzemský trh.

»Je to auto pro západní Evropu, nikoliv pro Čechy, a cena tomu odpovídá. Škodovka prostě začíná mít luxusní prvky, už to není skromný český vůz pro nenáročné české lidi,« soudí plzeňský živnostník Petr Vyplel, motoristický fanda, který jezdí čtyři roky okruhové závody. S gustem labužníka opakovaně přivíral přední dveře a bylo vidět, že je spokojen: »Dost jsem jezdil s drahými automobily a mám rád to tiché a přitom zvukem plné klapnutí dveří, které mi také u fabie naznačuje solidnost, pevnost a bezpečnost.« »Zvenku je fabia zvláštní, a až si na ni zvykneme, tak asi řekneme, že je i hezká. Ale když si sednu dovnitř, tak jsem zklamán. Přístrojová deska je chudá, hranatá... Mám raději ladnější tvary, a když vezmu v úvahu také menší vnitřní prostor, tak bych za novinku svou osvědčenou felicii nevyměnil,« konstatuje Milan Šrachta, vedoucí prodejny nábytku v Plzni. Považuje se za zarytého příznivce značky - měl všechny škodovky od modelu 100 a zvláštní vztah si vytvořil k favoritu, který kupoval za 84 tisíc korun, ale před tehdejší Mototechnou musel vystát osmačtyřicetihodinovou frontu. »Cena se mi u fabie zdá vysoká a neumím si představit, že bych si ji koupil v solidní výbavě, jako mám u felicie, tedy i s klimatizací,« doplňuje Milan Šrachta. Také plzeňský stavbyvedoucí Josef Škvor považuje fabii za menší než felicii. »V rodině máme dieselovou felicii kombi, za kterou má dražší fabie prostorově daleko. Pro rodinu bych si fabii nepořídil. Na přístrojové desce nové škodovky mi chybějí odkládací prostory,« upozorňuje Josef Škvor, m už statnější postavy, který rovněž kritizuje užší opěradla předních sedadel. »Jinak ale karoserie vypadá dobře, hezký je pohled na motor...« Na menší prostor na zadních sedadlech fabie upozorňuje pracovník čerpací stanice v Plzni Evžen Knobloch. »Jsem 184 centimetrů vysoký a škrtám hlavou o strop,« stěžuje si muž, který je přesvědčen, že jeho Citroën ZX je větší. Ovšem když usedá vedle dalšího kritika menšího prostoru Škody Fabie Josefa Škvora na přední sedadlo, tak se oba shodují, že mají místa dost. Josef Prskavec, mistr rokycanské firmy vyrábějící díly pro západoevropské automobilky, je také s fabií spokojen a kritizuje na ní prakticky jen chudou přístrojovou desku a malý zavazadlový prostor. Ale přesto tvrdí: »Kdybych měl peníze, které Škoda Fabia stojí, tak bych dal přednost většímu zahraničnímu vozu.«

Autor:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.