Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více než polovina řidičů stále nepřezula na letní pneumatiky

  11:59aktualizováno  11:59
V současnosti stále jezdí více než polovina řidičů na zimních pneumatikách. Přes 12 procent motoristů bude v létě dojíždět zimní obutí. Vyplývá to z průzkumu prodejce Pneumatiky.cz.

Víc než polovina řidičů stále nepřezula na letní pneu, naopak 41 procent řidičů přezouvalo s předstihem. | foto: TCS

Téměř tři procenta motoristů letos nepřezují kvůli úspoře nákladů vůbec. Přitom zimní pneumatika v letních měsících zvyšuje spotřebu paliva zhruba o desetinu, dezén se až o pětinu rychleji opotřebovává a nečekané zhoršení jízdních vlastností může být příčinou dopravní nehody.

Přečtěte si:

"Pokud řidiči přesto chtějí zimní pneumatiky nyní dojet, měli by mít na paměti, že se jejich automobil na vozovce bude chovat jinak, a je nevyhnutelné této skutečnosti přizpůsobit svůj styl jízdy, zejména zvýšit odstup od ostatních vozidel. U zimních pneumatik může být brzdná dráha v létě až o 20 metrů delší a kvůli snížené přilnavosti se zvyšuje riziko smyku a zhoršuje ovladatelnost vozidla," uvedl ředitel Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

V souvislosti s teplým jarním počasím naopak na letní pneumatiky s předstihem přezulo 41 procent řidičů. Ti nečekali až na konec března, kdy končí zákonná povinnost mít na vozidle za zhoršených podmínek zimní obutí.

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen GTI Clubsport
Všechno nejlepší! Golf GTI slaví čtyřicátiny. Clubsport je vrchol

Volkswagen Golf GTI není nejrychlejší z hot-hatchů. Není ani nejvýkonnější a na papíře nevyniká superlativy. Jenže o to lepší je v praxi. Tak zábavné auto pro...  celý článek

Crashtest deformačních zón
VIDEO: Test deformačních zón ukázal, že měkčí auto může lépe chránit

Deformační zóny aut chrání posádku, ale mohou efektivně zmírnit následky nehody i u vozidla, do kterého bourají. Netradiční crashtest německého autoklubu...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.