Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidiči si mohou vyzkoušet závodní dráhu v Mostě

  17:05aktualizováno  17:05
Pocit automobilových závodníků, kteří se prohánějí po okruhu mosteckého autodromu, může v neděli zažít každý majitel auta a řidičského průkazu. Nezáleží na tom, jezdí-li drahým sporťákem nebo starým favoritem. Okruh v Mostě se na jeden den otevře všem, kteří si ho chtějí vyzkoušet.

Sraz sportovních aut na mosteckém okruhu (28. září 2006) | foto: Jindřich Šaur

"Tuto možnost dává autodrom svým fanouškům hlavně proto, aby poznali profil zdejší dráhy a dokázali si představit stopu, kterou se profesionální jezdci řítí při závodech a trénincích," uvedl Michal Marek, sportovní ředitel okruhu.

"Vstup na dráhu je podmíněn podpisem prohlášení jezdce. V něm bere na vědomí, že jede na vlastní riziko a je si vědom, že na trati neplatí běžné pojištění," upozornil.

Desetiminutovka na závodním okruhu přijde motoristické nadšence na stokorunu. Řidiči si za ni užijí 4 219 metrů závodní trati s jednadvaceti zatáčkami. Na start je pustí zařízení, jako by byli skuteční závodníci, a podobně jim pak startér odmává závěrečný vjezd do boxů.

"Když jsem vjel na dráhu, cítil jsem se okamžitě jako pilot F1. Byl to neskutečný zážitek. Chtěl jsem si vyzkoušet, co moje auto zvládne. V běžném provozu si to dovolit nemůžu," řekl Heinz Herzer z Mostu při jedné z minulých akcí.

Pořadatelé ale rozhodně nedoporučují, aby si řidiči na okruhu hráli s běžnými osobními vozy na skutečné závodníky. "Pořád platí, že se sériovými auty rozhodně nemá cenu zkoušet trhat rekordy. Nemají k tomu uzpůsobeny podvozky, brzdy ani obutí," vysvětlil Marek.

Vyzkoušet závodní dráhu si můžete v neděli od 10 do 17 hodin. Více informací získáte na webu mosteckého okruhu.

Autoři:




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.