Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řidičský dorost: premianti virtuální autoškoly i piráti silnic

  16:52aktualizováno  16:52
Agresivní jízda, hlasitá hudba a vulgární gesta za volantem. Takové jsou typické předsudky o mladých řidičích. Paradoxně však ze sobotní Autoškoly národa vyšli nejlépe právě řidiči-junioři, mezi nimiž jsem seděl v televizním studiu i já. Navzdory anketám jsme byli nejlepší. Zbývá to potvrdit na silnicích.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Zatímco nejdrsnější glosy a historky přicházely od kamioňáků a taxikářů, soutěžící z řad řidičského dorostu spíše pokukovali po blonďatých hosteskách a diskutovali o dlouhých nohách Diany Kobzanové, patronky motorkářů pro sobotní večer.

Právě u motorkářů scházelo při generální zkoušce několik z nich, aby zaplnili volná místa. "Chybí nám dva motorkáři," ozývalo se z režie. "Ti se zabili někde po cestě," přilétlo bleskově od taxikářů a celý jejich sektor se začal nahlas smát. Drsňáci v kožených bundách vrhli na rozjařenou skupinu nenávistné pohledy a kroutili hlavou nad poznámkou založenou na pověsti dobrovolných dárců orgánů.

Několik podobných už vezl pětadvacetiletý sympaťák ve světlém saku, který soutěžil spolu se mnou. "Jezdím se záchrankou, rozsekaných motorkářů jsem už viděl spousty. Ale nejhorší jsou děti," dodal saniťák a otřepal se. Vyhrnul si rukáv a ukázal zježené chlupy na rukou. "Můžeš k nehodám jezdit roky, ale na tu hrůzu si nikdy nezvykneš," dodal a pokrčil rameny.

Spolu se mnou zůstal zaraženě sedět dvacetiletý suverén s melírem na hlavě. Před chvílí mi ukazoval na mobilu obrázky svého auta. Prohlížel jsem si fotky nádherného Mitsubishi Lancer EVO IX s karbonovou kapotou a ptal se, jestli s takovým autem jezdí po Praze. "Tahle kára má brutální tuning, pod kapotou vozím přes 500 koní. Musím jezdit sakra opatrně," dodal mladík s úsměvem.

Ani jeden z uvedené dvojice řidičů-juniorů nemá na kontě jediný bod. Řidič sanitky má za sebou dvouleté školení za volantem, takže ví, co si může dovolit. Mladík se závodním autem se podle svých slov naučil jezdit rozumně právě v silném voze. Při večerním přenosu jsme seděli vedle sebe a diskutovali o jednotlivých otázkách při záběrech na opilého Karla Hynka kroužícího po mosteckém polygonu.

Na čem jsme se shodli? Některé detaily nebyly v rychlém sledu otázek vůbec vidět, ale přesto se nám podařilo odpovědět správně na drtivou většinu otázek. Já udělal jedinou chybu. Nejčastější chyba účastníků Autoškoly národa ZDE.

Řidiči-junioři nakonec soutěž ve studiu vyhráli, na druhé místo poslali rozjeté kamioňáky a mohli si jít na pódium pro velký dort v podobě automobilu.

Tři čtvrtiny Čechů neumí řídit

Unikátní test Autoškola národa - čtěte ZDE

Jak je možné, že jsme vyhráli, když jsou mladí řidiči podle názoru všech ostatních těmi nejhoršími na českých silnicích (třeba i v hlasování na oficiálních stránkách Autoškoly národa)?

Slyšel jsem výmluvy starších řidičů na přílišnou rychlost, nejasné zadání a výhodu mladých při tomto testu, neboť jsou "vychováni" počítačovými hrami, kterým se testové otázky svým grafickým zpracováním velmi blížily. Výmluvy nejsou na místě, jezdíme po stejných silnicích staří i mladí. Na rozhodování se na křižovatce máme stejně málo času a stejně málo pokusů.

Pověst mladým kazí hlavně časté obrázky tragických konců cest z víkendových diskoték: auto omotané kolem stromu, bezvládná těla uvnitř vozu a alkohol v krvi všech zúčastněných. Sobotní výsledky testu virtuální autoškoly by mohly být nadějí, že podobné záběry se budou objevovat čím dál méně. Vyhráli jsme virtuálně, buďme nejlepší i ve skutečnosti...

Autor:




Nejčtenější

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.