Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízda za jízdu. V Nizozemsku můžete za autoškolu zaplatit sexem

  13:00aktualizováno  13:00
Nizozemsko je země zaslíbená kontroverzním nápadům, které poté nemají problém projít úřední mašinerií. Tamní zákonodárci se nebojí schvalovat sporné návrhy, kde hraje hlavní roli sex.

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Po prosazení zákona o legalizaci prostituce prošla iniciativa, kterou zajisté ocení instruktoři autoškol a ne příliš majetní nebo sexuchtiví žáci. Za lekce řízení budou moci platit sexem.

Od podobné možnosti se dá obecně předpokládat velké množství podmínek, ale k uskutečnění milostného aktu výměnou za kurz řízení stačí v Nizozemsku aktuálně pouze jedna. Žákovi nebo žákyni musí být minimálně 18 let.

V parlamentu zákon velmi aktivně prosazoval ministr spravedlnosti Ard van der Steur nebo třeba ministryně dopravy Melanie Schultzová s kolegyní van Haagenovou. Vše pochopitelně vyvolalo obšírnou diskuzi, kde se do sebe velmi aktivně pustily všechny strany. Kritici argumentovali hlavně podporováním prostituce, nicméně ta je v zemi tulipánů už legální.

Ministři prosazující přelomový zákon hlavně argumentovali tím, že o prostituci nejde, neboť instruktor nebude za sex platit, ale poskytovat službu v podobě lekce řízení. „Je důležité, aby vše iniciovali instruktoři a zaměřovali se na výměnu lekce řízení za sexuální styk a ne opačně,“ argumentoval mluvčí vlády. Hlavní nabídkou tedy není sex, ale kurz řízení. Sexuální styk je pouze platební metodou, vysvětluje web The Telegraph.

Kde však podobná nestandardní iniciativa vznikla? Vycházelo se hlavně z prohlášení policistů z Rotterdamu, kteří uveřejnili, že podobná praxe nazývaná slangově „jízda za jízdu“ v jejich oblasti již funguje a dokonce nejde o nic neobvyklého.

Vzhledem k novému zákonu se dá očekávat prudký nárůst nově založených autoškol a Nizozemsko se tak brzy stane mimo lehkých drog a sexuální turistiky i evropskou baštou kurzů řízení.

Autoři:




Nejčtenější

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na cestách řádí slepí vrazi. Každý pátý řidič špatně vidí a neví o tom

Řidič, který špatně vidí, může být podle odborníků stejně nebezpečný jako ten, který před jízdou pil alkohol nebo požil drogy. Za varující přitom považují...  celý článek

Škoda Karoq
Designér o nové Škodovce: Karoq se povedl, je hezčí než větší Kodiaq

„Je fotogeničtější než Kodiaq,“ říká o škodovácké novince designér Petr Siebert. Spolupracovníkovi redakce iDNES.cz se novinka líbí a všímá si zajímavých...  celý článek

Fiat Argo
Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.