Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řídil jsem i transportér

  16:59aktualizováno  16:59
Zpěvák Kamil Střihavka byl dlouhá léta věrný opelům. To už je ale minulost. Jako první zákazník v České republice si totiž pořídil off-road pocházející z jihu korejského poloostrova - Ssang Yong Rexton.

Na vůz stále ještě vonící novotou je někdejší představitel postavy Ježíše v úspěšném muzikálu Jesus Christ Superstar velmi pyšný.

"Jsem z toho auta nadšený. A můžu říct, že když jedu po městě, tak se za ním chlapi otáčejí jako za ženskou. Vůbec se jim nedivím," říká Kamil Střihavka, jenž v současné době se skupinou B.S.P. obráží letní rockové festivaly.

Ssang Yong Rexton není váš první off-road. Co vás k nim táhne?

Jsem na ně vysazený z několika důvodů. Za prvé bydlím v Teplicích a často dojíždím do Prahy. Taky jezdím po celé republice a na silnicích už jsem bohužel viděl spoustu rakví. Proto chci mít něco bezpečného. Na silnici je velká džungle.

A ty další důvody?

Tak to je pořádný kufr. Mám doma tři ženský a psa. S těmi, když mám vyrazit na víc než tři dny, je pomalu potřeba mít ještě přívěs. No a nesmím zapomenout ani na pohodlí. Když má člověk za sebou dlouhou štreku a potom ho čeká ještě koncert, tak pohodlí ocení.

A proč korejský Ssang Yong?

Nejdřív mi ho doporučil jeden známý, který má prodejnu na Českobudějovické. Trochu jsem pátral a přišel jsem na to, že off-roady Ssang Yong mají čtyřicetiletou tradici. Ve východní Evropě to není moc známá značka, ale ve světě normálně jede. Navíc, jak jsem viděl tohle auto, tak jsem se do něj zamiloval. Je krásné a má i skvělý dieselmotor od Mercedesu o objemu 2,7 litru s výkonem skoro sto sedmdesát koní.

Co na koupi tak velkého auta říkala vaše manželka?

Ona neřídí, takže je jí to v podstatě jedno. Když jedu s ní, tak mě spíš napomíná, protože jsem romantik, který se rád kochá okolím. Navíc při cestě z Prahy do Teplic se v určitý okamžik otevře celé Středohoří, což je strašně krásné. To je asi moje jediná řidičská vada. Jinak věřím, že jsem dostatečně zkušený řidič, který se poutá pásy a rozsvěcuje světla, jakmile usedne za volant.

A co barva: jako rocker upřednostňujete černou?

Každému autu sluší jiná barva. Já dám na design a ani mi není jedno, jakou má auto barvu. Rextona jsem na vlastní oči viděl ve třech barvách a černá mi z toho vyšla nejlíp.

Zmínil jste závody. Co jste jezdil?

Nejprve Fiesta Cup a později Octavia Cup. Kromě toho, že jsem si splnil klukovské sny, zjistil jsem, že i auta mají své hranice, za které nemůžete jít. Díky tomu jsem se na silnici hodně zklidnil.

Jakých úspěchů jste dosáhl?

První rok jsem býval na chvostu, neměl jsem zkušenosti; ale mám doma pár věnců a pohárů, takže to nikdy nebylo tak, abych byl jen do počtu. Vždycky jsem závodil a bojoval.

Na co všechno máte řidičák?

Na všechno kromě autobusu.

A jak se vám dělaly papíry na náklaďák?

V pohodě. Horší to bylo s traktorem a přívěsem. Jednou jsem s ním najel na nějaký mostík tak blbě, že jsem ho celý zablokoval. Instruktor mě vyhodil a fakt asi hodinu to z toho mostu dostával. Sranda byla i s obrněným transportérem.

Prosím?

Na vojně jsem jezdil s OT 64, což je obrněný transportér. To byla velká škola. Na něm jsem se naučil couvat na zrcátka, což u nás v ulici umím asi nejlíp. Nedávno jsem za to od souseda dostal dokonce poklonu.

Vraťme se k tomu transportéru. To zní zajímavě...

No, pár zážitků s ním bylo. Třeba když jsme se vraceli z cvičení. Protože jsme předtím jen popojížděli v lese, byl jsem nevybouřený a chtěl jsem si zkusit, kolik to na silnici pojede. Když jsem tam měl "naloženo" asi sto třicet, předjel jsem celou kolonu včetně velitele v gazíku přes dvě plný čáry. Dostal jsem čtrnáct dní natvrdo (smích).

Jindy byl chemický poplach, během něhož musíte mít na hlavě tu hnusnou gumovou masku. Z "otéčka" nebylo bůhví jak vidět normálně, natož v té masce. No, a jelikož okolo pobíhali lidi a já je nechtěl přejet, tak jsem ji strhl a dostal jsem dalších čtrnáct dnů.

Řídil jste pak ještě něco velkého?

Pak už ne. Snad jen když jsem hrál s kapelou Motorband, tak jsem občas zaskočil za řidiče skříňové avie. Tam to někdy bylo taky dost divoké. Jednou jsme strašně dlouho předjížděli žigulíka, celá kapela řvala, já jsem doslova stál za volantem, a když jsem ho konečně udělal, tak všichni skandovali, že jsem nejlepší. Tehdy nám ale bylo dvacet.

Měl jste nějakou autonehodu?

Kdysi jsem jednu vážnější měl. Zavinil jsem ji hlavně já sám. Protože jsem neměl moc peněz, tak jsem tenkrát udělal tu blbost, že jsem koupil ojeté gumy. Jel jsem z koncertu, pršelo, auto se roztočilo, pak přišel náraz do sloupu a dveře spolujezdce mi přistály kousek od hlavy. Od té doby jezdím bez nehod.

Dobře si vás dokážu představit na motorce. Nemáte ji v garáži?

Bohužel ne. Už od patnácti si říkám, že až budu velký, tak si motorku pořídím. Viděl bych to na harleye, na němž se budu pomalu projíždět a kochat hezkým okolím...

ROCKER S KYTAROU Na korejské novince automobilky Ssang Yong si Kamil Střihavka pochvaluje i prostorný kufr

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.