Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo. Díky tomu se na základě požadavku klienta rychle dostane na požadované místo. Disponuje kapacitou 16,8 kWh a energii z něj lze do běžného typu elektromobilu přenést za čtyři hodiny, a to až na úroveň osmdesáti procent dobití.
Nyní jezdí podle odhadu Škody jen v Praze až tisíc elektromobilů. Do tohoto čísla jsou započítány i vozy registrované mimo Prahu, ale reálně jezdící v hlavním městě. S uvedením prvních elektrických modelů Škoda na trh v roce 2019 lze očekávat jejich výrazný nárůst. První elektromobil Škody bude vycházet z modelu Citigo, dále je v plánu elektrické SUV na bází konceptu Vision E. Vedle toho bude k mání hybridní Superb. Více o plánech Škody v oblasti elektromobility čtěte zde.
„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost zajistit dobití,“ uvedla vedoucí DigiLabu Jarmila Plachá.
Nabíjecí rikša má v testovací fázi sloužit firmám, které mají ve flotile elektroauta. V budoucnu se počítá s rozšířením pro soukromé uživatele elektromobilů.
V Česku je přes 200 dobíjecích stanic, z toho je zhruba polovina rychlonabíjecích. Do konce roku 2019 má být v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a devět středně rychlých nabíjecích bodů (Více čtěte zde).
Škoda Auto DigiLab je centrum Škody pro nové služby a aplikace. Firma je koncipována jako rychle reagující startup v oblasti informatiky a zkoumá a vyvíjí nové obchodní modely, řešení a produkty. Mezi hlavní úkoly Škoda Auto DigiLabu patří výměna zkušeností s externími inovátory.