Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řím miluje maličké smarty

aktualizováno 
Jen v samotném italském hlavním městě Římě je víc malých automobilů Smart než v celé Francii.
Jen v samotném italském hlavním městě Římě je víc malých automobilů Smart než v celé Francii. Říká to Sandro Bufacchi, majitel firmy ABC Micromax, která je výhradním koncesionářem vozítek zmíněné značky pro středoitalské regiony Lazio a Umbria.

Sandro Bufacchi má po ruce čísla: od roku 1998 se ve věčném městě prodalo 14 tisíc vozidel Smart a očekává se, že do konce roku jich přibude dalších osm tisícovek. Sedm procent produkce směřuje na břehy Tibery. Dva a půl metru dlouhý vůz je však hitem v celé zemi - během prvních dvou měsíců roku 2001 si Italové koupili téměř 3700 kusů. Zpočátku to pro smart zavánělo fiaskem: měl nedostatečnou stabilitu, příliš tvrdé pérování, přehnaně vysokou cenu... Továrna pozastavila výrobu a inženýři Mercedesu zasáhli. Změnili paletu barev, zlepšili interiér i komfort a naopak cenu srazili dolů, i když smart ani dnes není levný. "Od začátku jsem sázel na úspěch smartu v Římě," tvrdí Sandro Bufacchi. "Římané se v autech vyznají a hledí hodně kupředu. Ocenili kvalitu, bezpečnost, vyspělou techniku a především výhodu při hledání místa ke stání." Své udělala i reklama - ze smartu se stal do jisté míry symbol. Kupují ho mladí manažeři, elegantní dámy středního věku i studenti univerzit. V úzkých ulicích Říma se dosud nejvíc prosadily mopedy a skútry, jichž ve městě jezdí přes půl milionu, ale smart konkuruje. "Nejlevnější moped stojí pět milionů lir (zhruba pět tisíc německých marek - pozn. red.) a luxusní skútry jsou někdy za 12 až 14 milionů lir. Nejlevnější smart koupíte za 16 milionů lir," vypočítává jednadvacetiletá Alessandra Boniová. "Přitom smart je pohodlnější, jistější a dělá mnohem lepší dojem. Mohu s ním jet do kina či v létě k moři a vím, že ho určitě zaparkuji." Devětačtyřicetiletý obchodní zástupce Carlo Franchi doplňuje: "Pro lidi, kteří musí - podobně jako já - neustále jezdit po Římě, smart znamená méně stresu. Má automatickou převodovku, snadno se s ním parkuje a hbitě kličkuje chaotickým římským provozem... Trochu mi připomíná mládí, když jsem začínal s Fiatem 500. S tím si člověk také mohl dělat, co chtěl. Škoda, že už ho automobilka nevyrábí. Smart má ale velkou výhodu v tom, že jezdím pohodlně v klimatizované kabině a bez hluku. Mercedes měl geniální nápad." Smart se v Itálii nabízí ve 13 verzích se třemi odlišnými motory a dvěma typy karoserií. Největším hitem je kabriolet s elektricky ovládanou střechou a s turbodieselovým motorem. Stojí 27 milionů lir.

Autor je zpravodajem ČTK v Římě
Autor:




Nejčtenější

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Další z rubriky

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.