Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blázniví Švýcaři předvedli nudnou městskou krabičku, ve které se stojí

aktualizováno 
Švýcarské designérské studio Rinspeed, které je známé svými doslova šílenými kreacemi, ukázalo obrázky na první pohled nudného přibližovadla. Vozítko nazvané Micromax je v podstatě jednoduchá krabička. Ovšem jen do chvíle, než nahlédnete do interiéru.

Rinspeed Micromax | foto: Rinspeed

Rinspeed Micromax má být další z mnoha představ o tom, jak by mělo vypadat ideální vozítko do městského provozu. Tentokrát jde o auto, které má nahradit běžné vozy taxi nebo různé mikrobusy rozvážející pasažéry třeba z hotelů.

Elektromobil s délkou pouhých 3,6 metru nevypadá na první pohled nijak bláznivě, jeho tvary jsou jednoduché a postrádají typickou šílenost kreací Rinspeedu. Ovšem v interiéru, to je jiná. O lecčem napovídá už extrémní výška auta 2,2 metru. Díky ní totiž mohou pasažéři v autě cestovat ve stoje. Ovšem nejde o přepravu typu "mastná tyč".

Rinspeed Micromax

Pro každého z trojice cestujících i řidiče je totiž připraveno zvláštní opěradlo s jakýmsi polo-sedákem. Tak nějak podobně si zřejmě představuje létání ve stoje také šéf letecké společnosti Ryanair Michale O'Leary. Pozice pasažérů vypadá asi podobně, jako když se ve stoje opřete o zábradlí nebo si sednete na nižší parapet u okna. Hlavně řidiči to asi moc příjemné nebude.

Kromě posádky zbývá ve voze ještě dostatek místa třeba pro kočárek nebo pořádnou hromadu kufrů, takže jako taxík se zdá být takové auto ideální. K dispozici je i lednička a kávovar, takže si posádka může cestu zpříjemnit konzumací nápoje nebo drobného občerstvení.

Rinspeed má micromax představit jako funkční studii v březnu na svém domácím autosalonu v Ženevě.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.