Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Řízení přenechávám chlapům

  18:31aktualizováno  18:31
Herečka a moderátorka Bára Štěpánová je ke svým šoférským kvalitám sebekritická. "Jsem řidič na baterky," přiznává. Proto řídí výjimečně, raději se nechá vozit od svého přítele a současně manažera Míry Barabáše. Ten měl zamlada, ne vlastní vinou, ošklivou bouračku a od té doby jezdí opatrně.

"Ostatně vím, co drahého vedle sebe vozím, a musím to dovézt vždycky bezpečně," říká. A partnerka mu dává za pravdu: "Fakt jezdí bezpečně, jeho styl jízdy mi moc vyhovuje."

Kolik máte společně najetých kilometrů?
Tak osmdesát tisíc ročně. Je to dost?

Určitě. Pokud vím, jezdíte snad už tradičně v menších autech…
Ano, první jsme měli Daewoo Tico, takové šlapací autíčko s motorkem. Pak jsme dlouho jezdili "matýskem". Matizů jsme měli vlastně několik. Pak přišly na řadu fiátci, teď je to KIA Rio.

Sedan?
Cože? Sedan? Já v tom tedy většinou spíš ležím, ale asi to bude… Jak jste to říkal… sedan? Tak jo, sedan; kombík poznám.

Vraťme se tedy raději k těm vašim menším autům…
Já tomu říkám malá auta s velkými přednostmi.

Rekonstruujete za Prahou domeček. Zajímá mě, zda - podobně jako hodně jiných lidí používáte malé auto také jako nákladní?
Kdepak. Nikdy. V autě, ve kterém se vozím já, se přece nebude vozit nějakej cement. To by mě ani nenapadlo. Faktem je, že jedno auto nám poznamenala naše "děťátka". Ale abyste rozuměl, když řeknu děťátka, myslím tím naše zvířecí drobečky. Jedno z nich bylo takové moc živé štěně, rozkousalo snad všechno, nač mu zoubky uvnitř stačily; sedačky dostaly zabrat, šaltpáka byla rozkousaná. Naštěstí si to auto po nás brala nějaká slečna, také velká milovnice psů, a ta snad dokonce byla ráda z těch otisků pejskových zoubečků. Teď už naše pejsánky a kočičky moc nevozíme, a když, na kočičky máme převozní domečky a pro pejsky máme dozadu deku.

Dáváte prý svým autům jména?
Jasně. Teď máme Růženku. A víte, co je zajímavé? Je to první ženská, co s Mírou máme. Předtím to byli samí chlapíci.

Jak auta k těm jménům přijdou?
Jednoduše, podívám se do kalendáře.

A co když je tam zrovna státní svátek?
Nejenom svátek, ale i když se mi nějaké jméno nelíbí, tak radši s převzetím auta počkáme. První byl Bruno. Tedy původně, časem už familiérně Brůník. Pak Pepa, Přemysl, Radim… Taky jsme měli Miloše. Zemana; tomu jsme dokonce na jedné straně trochu upouštěli gumy, aby byl nakřivo.

Když tedy uděláme součet vašich aut…
Po Brůníkovi přišli čtyři Matýskové; každý byl jiný. Jeden s hvězdičkama, druhý s kytičkama. Následovaly fiátky, nejprve dvě punta, pak palio a stilo. To bylo největší fáro, jaké jsme měli. Ale byl to jen třídveřák; mám radši, když má auto dveří pět. Teď máme tedy tu kiu.

Takže se zdá, že vám záleží víc na jménu, než jaké to auto je…
Fakt jo. Já jen chci, aby bylo spolehlivý. Jako chlap. Nezáleží mi na značce… I když teď jsem viděla jedno autíčko a to se mi moc líbilo. Smartíka. Toho bych snad i ráda řídila sama.

Ale proč vlastně řídíte sama tak málo?
Fakt, že český národ vymírá, mě přivedl k rozhodnutí, že k tomu nebudu přispívat, když si vezmu, jak sama umím řídit.

Jak?
Nijak moc. Když je nejhůř, samozřejmě s autem zajedu, kam je třeba, ale jezdím co nejmíň. Zastávám názor, že na řízení jsou víc chlapi. Já se ženám omlouvám, ale když vidím, jak couvají, říkám si, nechte to chlapům. Jsou samozřejmě výjimky, ale baby celkově na řízení moc nejsou. Navíc, já jsem opravdu ten nejhorší průměr…

Co vám jako řidičce chybí?
Jsem zbrklá, nerozhodná, nemám dobré prostorové vidění, třeba vůbec nevím, co vidím v zrcátkách. Řeknu vám jednu věc. Jak jsem od útlého dětství hrála v Semaforu, měla jsem pocit, že už jsem herečka, a že tudíž ze školy některé předměty nebudu nikdy potřebovat. Měla jsem pravdu, to podotýkám, ale protože mě tam nutili chodit, byly pro mě fyzika, matika nebo chemie hrozné předměty. Mám školní docházku na první pokus dokončenou, ale dodneška některé věci nechápu. Třeba to, jak je možné u auta vyměnit pneumatiku. Zkuste si auto zvednout; vždyť je tak šíííleně těžké! A chlap někde zaloví, něčím zašmrdlá, čímsi zatočí a auto se mu zvedne. Pro mě je chlap měnící pneumatiku něco tak vzrušujícího…

A co kdyby vám partnera třeba skolila chřipka a potřeboval dovézt léky? Nebo co taková zlomená noha…
(Nemám nárok, říká Míra Barabáš.) Ale co chřipka, horší by bylo, kdyby umřel.

Bára Štěpánová a Miroslav Barabáš

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.