Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roadster R: VW představuje koncept podle Audi TT

  7:26aktualizováno  7:26
Krátce po představení nové generace golfu přichází koncern Volkswagen s designérskou perličkou v podobě prototypu roadster pod názvem R. Sportovní model inspirovaný úspěchem sourozence Audi TT byl odhalen na začínajícím autosalonu ve Frankfurtu.

Tým designerů, vedený Muratem Günakem a Peterem Schreyerem, připravil dvousedadlový sportovní vůz, který v některých prvcích nápadně připomíná koncernového kolegu Audi TT. Dynamické přídi s velmi ostrými rysy dominuje výrazné logo VW, zajímavě tvarované světlomety jsou tvořené LED diodami, kryt čočky se odkrývá teprve po zapnutí světel, do okamžiku plného otevření září jen úzký paprsek světla.

Výrazný „V“ profil v přední kapotě, která kryje zavazadlový prostor, je protažený až do nejspodnější části spojleru. Mohutný nasávací otvor pod nově řešenou maskou přivádí vzduch k uprostřed umístěnému motoru V6.

Koncept je 463 cm dlouhý, 178 cm široký a jen 125 cm vysoký. Baculatější zadní část opakuje některé stylistické motivy předku, koncová světla rovněž používají LED technologii. Za sedadly nechybí charakteristické "hrby", které slouží nejen k ochraně posádky při převrácení, ale i jako větrné deflektory.

Srdcem prototypu concept R je uprostřed uložený vidlicový šestiválec V6 o výkonu 195 kW/265 k. Agregát zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s. Maximální rychlost roadsteru je omezena na 250 km/h, teoretická rychlost bez omezovače je o dvacet km/h vyšší. Maximální točivý moment 350 Nm motoru V6 se přenáší na zadní kola prostřednictvím přímo řazené šestistupňové převodovky DSG.

Vnější originalita nemůže chybět ani v interiéru. Část přístrojové desky s ovladači je  stejně jako středová konzole a dokonce i části volantu vyvedená v leštěném hliníku. Výdechy ventilace ve středové konzoli nesou ovladače, na nichž se zobrazují údaje o teplotě vydechovaného vzduchu (otáčením těchto ovladačů se nastavuje požadovaná teplota).

Navigační zařízení, audiosystém a mobilní telefon se ovládá prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI na středovém tunelu. Hlavní přístroj se odkryje po spuštění motoru, které se provádí pouhým zmáčknutím tlačítka „START“. Jakmile řidič aktivuje navigační zařízení, hlavní přístroj se zasune zpět do přístrojového štítu a udělá tak místo displeji navigace, jenž potom také zobrazuje základní provozní parametry.

Rozměry

délka (mm) 4163
šířka (mm) 1778
výška (mm) 1250
převis karoserie vpředu (mm) 829
převis karoserie vzadu (mm) 754
rozchod kol vpředu (mm) 1471
rozchod kol vzadu (mm) 1250

Motor

zdvihový objem (cm3) 3189
výkon (kW/k) 195/265 při 6250 min-1
točivý moment (Nm) 350 při 2800 min-1
převodovka přímo řazená DSG
koncepce pohonu pohon zadních kol
kola 8,5 Jx019 ET 50
pneumatiky 255/40 R19 255/40 R19
zrychlení 0-100 km/h (s) 5,3
max. rychlost 250 km/h (omezená)

 

Omezovač brzdí vůz na 250 km/h, motor o objemu 3189 cm3 má ještě více síly.

Sportovní koncept koncern uvedl na začínajícím frankfurtském autosalonu.

Automobilový koncern by mohl navázat na předchozí úspěchy modelu Audi TT.

Agregát se sílou 195 kW zaručuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s.

Autoři:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.