Roadster R: VW představuje koncept podle Audi TT

  • 16
Krátce po představení nové generace golfu přichází koncern Volkswagen s designérskou perličkou v podobě prototypu roadster pod názvem R. Sportovní model inspirovaný úspěchem sourozence Audi TT byl odhalen na začínajícím autosalonu ve Frankfurtu.

Tým designerů, vedený Muratem Günakem a Peterem Schreyerem, připravil dvousedadlový sportovní vůz, který v některých prvcích nápadně připomíná koncernového kolegu Audi TT. Dynamické přídi s velmi ostrými rysy dominuje výrazné logo VW, zajímavě tvarované světlomety jsou tvořené LED diodami, kryt čočky se odkrývá teprve po zapnutí světel, do okamžiku plného otevření září jen úzký paprsek světla.

Výrazný „V“ profil v přední kapotě, která kryje zavazadlový prostor, je protažený až do nejspodnější části spojleru. Mohutný nasávací otvor pod nově řešenou maskou přivádí vzduch k uprostřed umístěnému motoru V6.

Koncept je 463 cm dlouhý, 178 cm široký a jen 125 cm vysoký. Baculatější zadní část opakuje některé stylistické motivy předku, koncová světla rovněž používají LED technologii. Za sedadly nechybí charakteristické "hrby", které slouží nejen k ochraně posádky při převrácení, ale i jako větrné deflektory.

Srdcem prototypu concept R je uprostřed uložený vidlicový šestiválec V6 o výkonu 195 kW/265 k. Agregát zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s. Maximální rychlost roadsteru je omezena na 250 km/h, teoretická rychlost bez omezovače je o dvacet km/h vyšší. Maximální točivý moment 350 Nm motoru V6 se přenáší na zadní kola prostřednictvím přímo řazené šestistupňové převodovky DSG.

Vnější originalita nemůže chybět ani v interiéru. Část přístrojové desky s ovladači je  stejně jako středová konzole a dokonce i části volantu vyvedená v leštěném hliníku. Výdechy ventilace ve středové konzoli nesou ovladače, na nichž se zobrazují údaje o teplotě vydechovaného vzduchu (otáčením těchto ovladačů se nastavuje požadovaná teplota).

Navigační zařízení, audiosystém a mobilní telefon se ovládá prostřednictvím multimediálního rozhraní MMI na středovém tunelu. Hlavní přístroj se odkryje po spuštění motoru, které se provádí pouhým zmáčknutím tlačítka „START“. Jakmile řidič aktivuje navigační zařízení, hlavní přístroj se zasune zpět do přístrojového štítu a udělá tak místo displeji navigace, jenž potom také zobrazuje základní provozní parametry.

Rozměry

délka (mm) 4163
šířka (mm) 1778
výška (mm) 1250
převis karoserie vpředu (mm) 829
převis karoserie vzadu (mm) 754
rozchod kol vpředu (mm) 1471
rozchod kol vzadu (mm) 1250

Motor

zdvihový objem (cm3) 3189
výkon (kW/k) 195/265 při 6250 min-1
točivý moment (Nm) 350 při 2800 min-1
převodovka přímo řazená DSG
koncepce pohonu pohon zadních kol
kola 8,5 Jx019 ET 50
pneumatiky 255/40 R19 255/40 R19
zrychlení 0-100 km/h (s) 5,3
max. rychlost 250 km/h (omezená)

 

Omezovač brzdí vůz na 250 km/h, motor o objemu 3189 cm3 má ještě více síly.

Sportovní koncept koncern uvedl na začínajícím frankfurtském autosalonu.

Automobilový koncern by mohl navázat na předchozí úspěchy modelu Audi TT.

Agregát se sílou 195 kW zaručuje vozu zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,3 s.