Poslední karosářská varianta osloví potenciální zájemce nejen prostorným interiérem, ale také výbavou a množstvím praktických detailů, které zvyšují užitnou hodnotu vozu.
Namátkou jmenujme například samostatné vyklápění okna pátých dveří nebo možnost nezávislého posouvání zadních sedadel až o 160 mm.
Základní linie vozu přímo navazují na stávající tří a pětidveřové modely, oproti nim je však Multi Wagon se svými 1570 mm podstatně vyšší (o 95 mm respektive 45 mm).
Díky tomu dokáže posádce nabídnout nadprůměrné pohodlí v oblasti hlavy i na zadních sedadlech.
Zavazadlový prostor při zachování standardní pozice zadní lavice však zůstává na průměru třídy, 510 litrů respektive 1480 litrů se sklopenými sedačkami.
Na druhou stranu je dobře přístupný a oproti konkurenci nemusíte kvůli uložení menších předmětů otevírat celé páté dveře. Stiskem tlačítka jednoduše vyklopíte pouze sklo pátých dveří.
Od začátku bude nabízen se dvěma zážehovými a stejným počtem vznětových motorů. Základ nabídky představuje známá pohonná jednotka 1,6 o výkonu 76 kW, s nímž Stilo MW sprintuje na stovku za 11,4 sekundy a dokáže uhánět až 183 km/h.
My jsme se svezli s vozem poháněným motorem o objemu 1,8 litru s 98 kW výkonu. Ta v současnosti představuje vrchol nabídky, přičemž zrychlení za 10,8 sekundy a maximální rychlost 200 km/h dokáže oslovit i sportovněji založené řidiče. Motor se ochotně vytáčí, což dává najevo i působivou zvukovou kulisou.
Pokud vás zajímá hlavně nízká spotřeba, můžete vybírat mezi pohonnými jednotkami založenými na technologii common rail, obě o shodném objemu 1,9.
Slabší disponuje 59 kW, druhý motor je o 26 kW výkonnější. Vzhledem ke shodné spotřebě je pravděpodobné že pro zájemce o diesel bude atraktivnější silnější verze, ta dosáhne rychlosti 100 km/h za 11,2 sekundy a pojede maximální rychlostí až 190 km/h.
Časem se však nový "kombík" od Fiatu dočká i mnohem zajímavější pohonné jednotky z dílny sesterské Alfy Romeo.
Pod kapotu stila příjde, mimo jiné, novinka 1,9 JTD 16V Multijet s výkonem 103 kW. Kladete-li důraz hlavně na cenu, pak si můžete počkat na nejslabší jednotku 1,4 16V s výkonem 67 kW (90 koní).
Nabídka bezpečnostních prvků je poměrně rozsáhlá, ovšem za většinu z nich si zájemci, s výjimkou nejvyšší verze výbavy Dynamic, musí notně připlatit.
V základní verzi Fiat Stilo Multi Wagon nabízí jen dva airbagy a protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD doplněný o mechanický urychlovač brzdného účinku.
Nejvyšší model zájemce osloví ještě čtyřmi bočními a dvěma okenními airbagy, elektronickým stabilizačním systémem ESP, elektronickým brzdovým asistentem i xenonovými světly.
Zkrátka bezpečnost bude záviset jen na peněžence zákazníka.
Standardní a doplňková výbava se příliš neliší od nabídky pro dosavadní karosářské verze. Z nadstandardních prvků jmenujme například detektory deště, automatické rozsvěcení světel, dělené střešní okno Sky Window, parkovací čidlo či autorádio podporující MP3.
9Zákazníci, kteři si tuto novinku koupí ještě během tohoto čtvrtletí, pak ve standardní nabídce všech vozů najdou šest airbagů a mlhovky. budou