Fiat Stilo Multi Wagon

Fiat Stilo Multi Wagon | foto: Petr Pavlík

Rodinné stilo přijíždí

  • 104
Očekávaný Fiat Stilo Multi Wagon přichází na český trh. Zákazníky osloví především variabilitou interiéru a rozumnou cenou. Navíc kupci, kteří budou dostatečně rychlí jej pořídí výhodněji.

Poslední karosářská varianta osloví potenciální zájemce nejen prostorným interiérem, ale také  výbavou a množstvím praktických detailů, které zvyšují užitnou hodnotu vozu.

Namátkou jmenujme například samostatné vyklápění okna pátých dveří nebo možnost nezávislého posouvání zadních sedadel až o 160 mm.

Základní linie vozu přímo navazují na stávající tří a pětidveřové modely, oproti nim je však Multi Wagon se svými 1570 mm podstatně vyšší (o 95 mm respektive 45 mm).

Díky tomu dokáže posádce nabídnout nadprůměrné pohodlí v oblasti hlavy i na zadních sedadlech.

Zavazadlový prostor při zachování standardní pozice zadní lavice však zůstává na průměru třídy, 510 litrů respektive 1480 litrů se sklopenými sedačkami.

Na druhou stranu je dobře přístupný a oproti konkurenci nemusíte kvůli uložení menších předmětů otevírat celé páté dveře. Stiskem tlačítka jednoduše vyklopíte pouze sklo pátých dveří.

Od začátku bude nabízen se dvěma zážehovými a stejným počtem vznětových motorů. Základ nabídky představuje známá pohonná jednotka 1,6 o výkonu 76 kW, s nímž Stilo MW sprintuje na stovku za 11,4 sekundy a dokáže uhánět až 183 km/h.

My jsme se svezli s vozem poháněným motorem o objemu 1,8 litru s 98 kW výkonu. Ta v současnosti představuje vrchol nabídky, přičemž zrychlení za 10,8 sekundy a maximální rychlost 200 km/h dokáže oslovit i sportovněji založené řidiče. Motor se ochotně vytáčí, což dává najevo i působivou zvukovou kulisou.

Pokud vás zajímá hlavně nízká spotřeba, můžete vybírat mezi pohonnými jednotkami založenými na technologii common rail, obě o shodném objemu 1,9.

Slabší disponuje 59 kW, druhý motor je o 26 kW výkonnější. Vzhledem ke shodné spotřebě je pravděpodobné že pro zájemce o diesel bude atraktivnější silnější verze, ta dosáhne rychlosti 100 km/h za 11,2 sekundy a pojede maximální rychlostí až 190 km/h.

Časem se však nový "kombík" od Fiatu dočká i mnohem zajímavější pohonné jednotky z dílny sesterské Alfy Romeo.

Pod kapotu stila příjde, mimo jiné, novinka 1,9 JTD 16V Multijet s výkonem 103 kW. Kladete-li důraz hlavně na cenu, pak si můžete počkat na nejslabší jednotku 1,4 16V s výkonem 67 kW (90 koní).

Nabídka bezpečnostních prvků je poměrně rozsáhlá, ovšem za většinu z nich si zájemci, s výjimkou nejvyšší verze výbavy Dynamic, musí notně připlatit.

V základní verzi Fiat Stilo Multi Wagon nabízí jen dva airbagy a protiblokovací systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD doplněný o mechanický urychlovač brzdného účinku.

Nejvyšší model zájemce osloví ještě čtyřmi bočními a dvěma okenními airbagy, elektronickým stabilizačním systémem ESP, elektronickým brzdovým asistentem i xenonovými světly.

Zkrátka bezpečnost bude záviset jen na peněžence zákazníka.

Standardní a doplňková výbava se příliš neliší od nabídky pro dosavadní karosářské verze. Z nadstandardních prvků jmenujme například detektory deště, automatické rozsvěcení světel, dělené střešní okno Sky Window, parkovací čidlo či autorádio podporující MP3. 9

Zákazníci, kteři si tuto novinku koupí ještě během tohoto čtvrtletí, pak ve standardní nabídce všech vozů najdou šest airbagů a mlhovky. budou

,
Témata: Alfa Romeo, Fiat