Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nová Honda Civic má unikátní kryt kufru - otočenou roletu

  10:15aktualizováno  10:15
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Geniální věci jsou často jednoduché. Vývojáři hondy tak vymysleli nanovo kryt kufru. Roletka umístěná podélně zabere méně místa a je lépe dosažitelná.

Na autosalonu v Paříži patří k nejvýraznějším novinkám Honda Civic. Nová, už desátá generace slavného modelu vypadá umírněněji než předchůdci, nekonvenční detaily ji ovšem nechybí.

Hatchbacky mívají obvykle vzadu tvrdé plato z lisovaných umělých vláken. To se na šňůrkách zvedá s víkem kufru. Jelikož je nebezpečné na něm cokoliv vozit, protože v případě nehody mohou vymrštěné věci posádku vážně ohrozit, nedá se ani použít k odkládání věcí. Kombíky pak mívají shrnovací roletku montovanou napříč (má ji třeba i hatchback Subaru Impreza).

Fotogalerie

Donedávna byl problém, kam plato nebo roletu dát, když jste je vyjmuli. Dnes už mívají moderní auta prostor pro roletu pod podlahou kufru. Plato jde u některých aut zasunout za opěradla zadních sedadel.

Vývojáři Hondy ovšem vymysleli originální řešení: hatchback dostal roletku uloženou v malém modulu uchyceném na boku, která se natahuje napříč. Takže je krátká a jednoduše se s ní manipuluje. Dá se samozřejmě uchytit na obě strany zavazadlového prostoru. Jednoduše ji odjistíte a přehodíte nebo vyjmete. Navíc se při jejím zatahování nemusíte natahovat do hloubi kufru, takže si o vysoký zadní nárazník nezamažete kalhoty.

Má to jen jednu vadu: neobjevili jsme žádné předem určené místo, kam ji uložit, když ji nepotřebujete. Na druhou stranu, skulinu v kufru na ni vyšetříte vždycky.





Nejčtenější

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.