Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rolls-Royce - auta, která se linou

  18:52aktualizováno  18:52
Ve velšském Monmouthu mají na náměstí sochu rodáka. Má leteckou kazajku a trochu nevěřícně se dívá na ruce, v nichž drží letadlo.
Rolls-Royce Silver Ghost

Rolls-Royce Silver Ghost z roku 1911 | foto: Profimedia.cz

Což je asi vhodné u člověka, který založil firmu, jež dodnes působí v leteckém průmyslu, a který byl i první britskou obětí leteckého neštěstí.

Přesto by mnozí namítali, že se tento rodák, Charles Rolls zapsal více do dějin jiného odvětví. Slávu mu přinesla auta - i když pro ně neudělal nic více, než že byl přesvědčen, že je Britové budou umět dělat lépe než cizinci, a že je pár let prodával.

Vozy Rolls-Royce však patří k těm nemnoha moderním výrobkům, o která ihned poté, co sjedou z výrobní linky, mají zájem i muzea. A tak má nemajetný zájemce o rollsy možnost buď postávat u londýnského hotelu Claridges, kde skoro vždy nějaký je.

Druhá, a v Británii často využívaná možnost, je v pronajatém Rolls-Royci se oženit či vdát. Patrně nejméně riskantní ale je vypravit se do Gaydonu severně od Londýna, protože tam ve Středisku automobilového dědictví mají rollsů hned pět.

Mezi nimi i zcela nový Rolls-Royce Phantom, tedy současný model. Sednout si nikdo nemůže, ale sáhnout ano.

Sáhnutí v muzeu stojí pár liber vstupného, sáhnutí na vlastní nový phantom přijde podle nejnovějšího ceníku na 216.950 liber, tedy devět milionů korun.

A to jen v základním vybavení. Podle firmy si skoro tři čtvrtiny z loňských 796 zákazníků koupily auto na míru.

"Objednávat nového Rolls-Royce, to je jako zadávat umělecké dílo," vypráví obchodní ředitel, k jehož úkolům patří co nejčastěji používat obrat "auto, které se line". Právě to napsal začátkem minulého století jeden z novinářů o jednom z prvních rollsů. Vyrábět auta, která se linou, je ctižádostí firmy dodnes.

Před sto lety byl vyroben první rolls
...VELKÁ PŘÍLOHA



Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.