Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Automobiloví šlechtici vyžadují dokonalou čistotu

  11:32aktualizováno  11:32
Historické luxusní rollsy a bentley mimořádně vystavuje Národní technické muzeum v Praze. Čeští sběratelé přivezli Rolls-Royce Wraith, Silver Wraith a 25/30 z konce 30. a 40. let. Bentley pak reprezentuje model Mark VI z roku 1949. Výstava potrvá do 3. května.

Všechny čtyři vozy do expozice zapůjčili členové Rolls-Royce Enthusiasts Clubu, jehož česká sekce funguje od roku 2003.

Národní technické muzeum (NTM) ve svých sbírkách žádný rolls nemá, protože se tyto vozy historicky v Česku téměř nevyskytovaly, vysvětlil kurátor sbírek automobilů Petr Kožíšek.

Jsou ale údaje o tom, že zakázkové karoserie na podvozek RR vyrobily tuzemské věhlasné firmy Sodomka a Uhlík. „Většina historických vozů Rolls-Royce se do Česka dostala v rámci individuálních dovozů po roce 1990,“ dodal Jiří Černý z RR Enthusiasts Clubu.

FOTOGALERIE

Prohlédněte si rollsy pózující v NTM

Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu

Britský Rolls-Royce byl založený v roce 1906. Automobily této značky nikdy nebyly vyráběny ve velkých počtech a většinou si je mohli dovolit jen nejmovitější zákazníci. Historické vozy této značky jsou ovšem ve světě poměrně rozšířené. Protože byly kvalitní a výjimečné, jen málokdo je odložil na vrakoviště. 

V České republice je kolem 70 vozidel značky Rolls-Royce a přes 300 aut Bentley. Ceny ojetých rollsů začínají v tuzemsku na zhruba 300 000 korun, nový vůz vyjde minimálně na 6,5 milionu korun.

Rolls-Royce se na konci 90. let uchýlil pod křídla BMW. V Pražské Dubči se bude v sobotu 23. května konat již druhý sraz vozů Rolls-Royce a Bentley.

Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Autoři: ,




Nejčtenější

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Elektromobil na hradeckém Masarykově náměstí (5. června 2012)
Automobilky se chystají na dobu elektrickou. Ubude ale pracovních míst

Ta zpráva s Českem zatím příliš nesouvisí, ale potenciál do budoucna má. Mercedes-Benz tento týden oznámil, že svoji největší motorárnu na předměstí Stuttgartu...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Silnice mezi Čechtínem a Okřešicemi na Třebíčsku před letošní opravou.
Babiš: Přidáme miliardu až dvě na opravy silnic druhých a třetích tříd

Stát by mohl dát letos na opravy silnic druhé a třetí třídy čtyři miliardy korun, oznámil v pátek ministr financí Andrej Babiš (ANO) na tiskové konferenci v...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.