Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Automobiloví šlechtici vyžadují dokonalou čistotu

  11:32aktualizováno  11:32
Historické luxusní rollsy a bentley mimořádně vystavuje Národní technické muzeum v Praze. Čeští sběratelé přivezli Rolls-Royce Wraith, Silver Wraith a 25/30 z konce 30. a 40. let. Bentley pak reprezentuje model Mark VI z roku 1949. Výstava potrvá do 3. května.

Všechny čtyři vozy do expozice zapůjčili členové Rolls-Royce Enthusiasts Clubu, jehož česká sekce funguje od roku 2003.

Národní technické muzeum (NTM) ve svých sbírkách žádný rolls nemá, protože se tyto vozy historicky v Česku téměř nevyskytovaly, vysvětlil kurátor sbírek automobilů Petr Kožíšek.

Jsou ale údaje o tom, že zakázkové karoserie na podvozek RR vyrobily tuzemské věhlasné firmy Sodomka a Uhlík. „Většina historických vozů Rolls-Royce se do Česka dostala v rámci individuálních dovozů po roce 1990,“ dodal Jiří Černý z RR Enthusiasts Clubu.

FOTOGALERIE

Prohlédněte si rollsy pózující v NTM

Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu

Britský Rolls-Royce byl založený v roce 1906. Automobily této značky nikdy nebyly vyráběny ve velkých počtech a většinou si je mohli dovolit jen nejmovitější zákazníci. Historické vozy této značky jsou ovšem ve světě poměrně rozšířené. Protože byly kvalitní a výjimečné, jen málokdo je odložil na vrakoviště. 

V České republice je kolem 70 vozidel značky Rolls-Royce a přes 300 aut Bentley. Ceny ojetých rollsů začínají v tuzemsku na zhruba 300 000 korun, nový vůz vyjde minimálně na 6,5 milionu korun.

Rolls-Royce se na konci 90. let uchýlil pod křídla BMW. V Pražské Dubči se bude v sobotu 23. května konat již druhý sraz vozů Rolls-Royce a Bentley.

Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Autoři: ,




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.