Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Automobiloví šlechtici vyžadují dokonalou čistotu

  11:32aktualizováno  11:32
Historické luxusní rollsy a bentley mimořádně vystavuje Národní technické muzeum v Praze. Čeští sběratelé přivezli Rolls-Royce Wraith, Silver Wraith a 25/30 z konce 30. a 40. let. Bentley pak reprezentuje model Mark VI z roku 1949. Výstava potrvá do 3. května.

Všechny čtyři vozy do expozice zapůjčili členové Rolls-Royce Enthusiasts Clubu, jehož česká sekce funguje od roku 2003.

Národní technické muzeum (NTM) ve svých sbírkách žádný rolls nemá, protože se tyto vozy historicky v Česku téměř nevyskytovaly, vysvětlil kurátor sbírek automobilů Petr Kožíšek.

Jsou ale údaje o tom, že zakázkové karoserie na podvozek RR vyrobily tuzemské věhlasné firmy Sodomka a Uhlík. „Většina historických vozů Rolls-Royce se do Česka dostala v rámci individuálních dovozů po roce 1990,“ dodal Jiří Černý z RR Enthusiasts Clubu.

FOTOGALERIE

Prohlédněte si rollsy pózující v NTM

Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu

Britský Rolls-Royce byl založený v roce 1906. Automobily této značky nikdy nebyly vyráběny ve velkých počtech a většinou si je mohli dovolit jen nejmovitější zákazníci. Historické vozy této značky jsou ovšem ve světě poměrně rozšířené. Protože byly kvalitní a výjimečné, jen málokdo je odložil na vrakoviště. 

V České republice je kolem 70 vozidel značky Rolls-Royce a přes 300 aut Bentley. Ceny ojetých rollsů začínají v tuzemsku na zhruba 300 000 korun, nový vůz vyjde minimálně na 6,5 milionu korun.

Rolls-Royce se na konci 90. let uchýlil pod křídla BMW. V Pražské Dubči se bude v sobotu 23. května konat již druhý sraz vozů Rolls-Royce a Bentley.

Výstava historických luxusních vozů Rolls-Royce v Národním technickém muzeu
Autoři: ,




Nejčtenější

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Yamaha N Max
Bella Roma ze sedla skútru. Na nákup tříkolkou, na rande s cigárkem

V rámci testů jednostopých samohybů se dají dělat roztodivné skopičiny. Při zkoušení flotily městských strojů značky Yamaha v ulicích Říma jsme se tedy vžili...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Další z rubriky

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Fiat Barchetta
Zbrojení na sezonu kabrioletů. Barchetta je nestárnoucí italská sexbomba

Holku dnes sbalíte spíš na facebookové hlášky než na auto bez střechy. Teplé dny však občas některého automobilového romantika nalákají k činu. Koupit si...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.