Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rolls chystá automobilový diamant. Testuje v převleku za tunera

aktualizováno 
Že urozená značka paláců na kolech chystá SUV, se oficiálně ví od února. Ve vývojovém studiu Rolls-Royce mají celý projekt pojmenovaný Cullinan. Značka teď uveřejnila fotky prototypu, který testuje techniku. Černý rolls s křídlem na zádi a zvýšeným podvozkem vypadá velmi bizarně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce | foto: Rolls-Royce

Takovým prototypům se říká mula. Pod upraveným kabátem známého modelu je technika nově vyvíjeného vozu. Rolls prozradil, že černý prototyp maskovaný za model Phantom vyrazí na testy do běžného provozu v tomto týdnu. Auto vystrojené jak na tuningový sraz patří do projektu Cullinan pojmenovaném stylově po největším diamantu světa.

Cullinan

Největší nalezený diamant

Diamant Cullinan, nalezený v jižní Africe v roce 1905, byl rozdělen na devět velkých kusů. Největší z nich je Star of Africa (Cullinan I), kterému se češtině říká Hvězda Afriky. Spolu s diamantem Cullinan 2 jsou vystaveny v Londýnském Toweru.

zdroj: wikipedia.org

Černý vůz se zkrácenou karoserií Phantomu má za úkol testování podvozku a pohonu všech kol chystaného prvního SUV značky. Podvozkáři mají za úkol dát novému rollsu, mířícímu do dnes módní kategorie silničních teréňáků, typické rollsí jízdní vlastnosti kladoucí důraz na noblesní plavnou pohodlnost. V plánu mají testování na rozbitých cestách, dlažebních kostkách i v terénu. Auto má stát na nové hliníkové architektuře, kterou dostanou také ostatní modely značky. Ale hovoří se už také o použití karbonu.

Nový model

Projekt Cullinan oficiálně představili v otevřeném dopise šéfové značky Torsten Müller-Ötvös a Peter Schwarzenbauer 18. února. Nový model má výrazně navýšit výrobu a prodeje značky, která v loňském roce prodala přes čtyři tisíce aut. Vozu vzešlého z projektu Cullinan se má vyrábět kolem patnácti set ročně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce

Podle informací ze zákulisí projektu SUV prosazoval právě šéf značky Müller-Ötvös, po podobném autě patřícím do nejvyšších cenových kategorií je prý velká poptávka mezi potenciálními klienty. Rolls-Royce doufá, že model přiláká nové zákazníky.

Goodwoodská automobilka vlastněná německým BMW zdůrazňuje, že černý prototyp může naznačit míry nového modelu, ale design karoserie bude úplně odlišný. Šéfdesignér značky Giles Taylor (mimochodem, je autorem designu první generace Citroënu C3) slibuje, že design bude natolik svébytný, aby neubíral na váženosti a neotřesitelné pozici modelu Phantom jako vlajkové lodi značky. Nové 4x4 má být podle Taylora skoro tak dlouhé jako Phantom a bude mít velmi hrdé a moderní tvarování přídě.

Rolls-Royce má nový model představit v roce 2017. Základní ceny se odhadují lehce pod deseti miliony korun, kousky vyšperkované v individualizačním programu vyjdou klidně na dvojnásobek.

Fotogalerie

Pod kapotou by se měl objevit 6,8litrový dvanáctiválec. Podle průzkumů automobilky se klienti o motor, který pracuje pod kapotou, nezajímají. Je pro ně nejdůležitější, aby byl dostatečně silný, kultivovaný a tichý, tedy aby o něm hlavně „nevěděli“.

Dieselové provedení je podle britského magazínu Autocar ze hry. Ne snad, že by ho nedokázali dostatečně odhlučnit, ale jednoduše proto, že na trzích, které jsou pro značku nejdůležitější (Čína, Blízký východ, USA), nejsou na tankování nafty do osobních aut zvyklí. Naopak se uvažuje o hybridním provedení.

Cullinan je jméno projektu, o finálním označení modelu (má mít kódové označení RR31) zatím podle informací Autocaru ještě není  rozhodnuto. Ale je prý skoro jisté, že se bude jmenovat jménem, ne číslem.

Autor:




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.