Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rolls chystá automobilový diamant. Testuje v převleku za tunera

aktualizováno 
Že urozená značka paláců na kolech chystá SUV, se oficiálně ví od února. Ve vývojovém studiu Rolls-Royce mají celý projekt pojmenovaný Cullinan. Značka teď uveřejnila fotky prototypu, který testuje techniku. Černý rolls s křídlem na zádi a zvýšeným podvozkem vypadá velmi bizarně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce | foto: Rolls-Royce

Takovým prototypům se říká mula. Pod upraveným kabátem známého modelu je technika nově vyvíjeného vozu. Rolls prozradil, že černý prototyp maskovaný za model Phantom vyrazí na testy do běžného provozu v tomto týdnu. Auto vystrojené jak na tuningový sraz patří do projektu Cullinan pojmenovaném stylově po největším diamantu světa.

Cullinan

Největší nalezený diamant

Diamant Cullinan, nalezený v jižní Africe v roce 1905, byl rozdělen na devět velkých kusů. Největší z nich je Star of Africa (Cullinan I), kterému se češtině říká Hvězda Afriky. Spolu s diamantem Cullinan 2 jsou vystaveny v Londýnském Toweru.

zdroj: wikipedia.org

Černý vůz se zkrácenou karoserií Phantomu má za úkol testování podvozku a pohonu všech kol chystaného prvního SUV značky. Podvozkáři mají za úkol dát novému rollsu, mířícímu do dnes módní kategorie silničních teréňáků, typické rollsí jízdní vlastnosti kladoucí důraz na noblesní plavnou pohodlnost. V plánu mají testování na rozbitých cestách, dlažebních kostkách i v terénu. Auto má stát na nové hliníkové architektuře, kterou dostanou také ostatní modely značky. Ale hovoří se už také o použití karbonu.

Nový model

Projekt Cullinan oficiálně představili v otevřeném dopise šéfové značky Torsten Müller-Ötvös a Peter Schwarzenbauer 18. února. Nový model má výrazně navýšit výrobu a prodeje značky, která v loňském roce prodala přes čtyři tisíce aut. Vozu vzešlého z projektu Cullinan se má vyrábět kolem patnácti set ročně.

Prototyp SUV značky Rolls-Royce

Podle informací ze zákulisí projektu SUV prosazoval právě šéf značky Müller-Ötvös, po podobném autě patřícím do nejvyšších cenových kategorií je prý velká poptávka mezi potenciálními klienty. Rolls-Royce doufá, že model přiláká nové zákazníky.

Goodwoodská automobilka vlastněná německým BMW zdůrazňuje, že černý prototyp může naznačit míry nového modelu, ale design karoserie bude úplně odlišný. Šéfdesignér značky Giles Taylor (mimochodem, je autorem designu první generace Citroënu C3) slibuje, že design bude natolik svébytný, aby neubíral na váženosti a neotřesitelné pozici modelu Phantom jako vlajkové lodi značky. Nové 4x4 má být podle Taylora skoro tak dlouhé jako Phantom a bude mít velmi hrdé a moderní tvarování přídě.

Rolls-Royce má nový model představit v roce 2017. Základní ceny se odhadují lehce pod deseti miliony korun, kousky vyšperkované v individualizačním programu vyjdou klidně na dvojnásobek.

Fotogalerie

Pod kapotou by se měl objevit 6,8litrový dvanáctiválec. Podle průzkumů automobilky se klienti o motor, který pracuje pod kapotou, nezajímají. Je pro ně nejdůležitější, aby byl dostatečně silný, kultivovaný a tichý, tedy aby o něm hlavně „nevěděli“.

Dieselové provedení je podle britského magazínu Autocar ze hry. Ne snad, že by ho nedokázali dostatečně odhlučnit, ale jednoduše proto, že na trzích, které jsou pro značku nejdůležitější (Čína, Blízký východ, USA), nejsou na tankování nafty do osobních aut zvyklí. Naopak se uvažuje o hybridním provedení.

Cullinan je jméno projektu, o finálním označení modelu (má mít kódové označení RR31) zatím podle informací Autocaru ještě není  rozhodnuto. Ale je prý skoro jisté, že se bude jmenovat jménem, ne číslem.

Autor:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.