Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

  14:00aktualizováno  14:00
Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem rollsů je poslání, které není pro každého.

Zhmotnit aristokratickou výlučnost totiž jen tak každý nesvede, na to je třeba mít asi aspoň trochu modré krve. Giles Taylor to umí a potvrzuje to novým Phantomem.

Je to velká událost, nový Phantom, svůj NEJ model, představuje Rolls-Royce po čtrnácti letech. Za tu dobu to auto vůbec nezestárlo a že nemá dotykové displeje i v kufru a kybernetickou asistentku na palubě? Pche! Toho, kdo rollsem jezdí, to opravdu nevytrhne.

Rolls-Royce Phantom
Rolls-Royce Phantom

Rýpalové namítnou, že vypadá stejně jako předchůdce, hlavně silueta s předlouhou plochou kapotou a neopakovatelně tvarovaným zadním sloupkem je téměř identická. Proporce dotahují k dokonalosti dvaadvacetipalcové ráfky. Zadní dveře otevírané proti směru jízdy zůstaly zachovány, je to pohodlnější pro pasažéry. Laserová světla prý osvítí cestu až na šestisetmetrovou vzdálenost.

Technik ovšem zjistí, že uvnitř je všechno nové. Zcela novou hliníkovou architekturu, kterou si vyvinul Rolls-Royce jen pro sebe, využijí také následující modely značky. Dokonalý komfort obstará vzduchový podvozek, který dynamicky přizpůsobuje charakteristiku útlumu každého kola na základě informací z kamer na přídi sledující nerovnosti vozovky. V případě infotainmentu a všech asistenčních systémů odhalíme jejich původ v BMW řady 7, mnichovská automobilka britskou značku totiž vlastní.

Rolls-Royce Phantom

Osmá generace (první Phantom představil Rolls-Royce v roce 1925) má mimo jiné řízená kola zadní poháněné nápravy, což přidá na jistotě jízdy a agilitě v zatáčkách. Pod kapotou nemůže mít Phantom nic jiného než dvanáctiválec. Ten nově vyvinutý o objemu 6,75 litru ze sebe s pomocí turbodmychadel vydá 571 koní (420 kW) a 900 kroutících newtonmetrů, které přenáší k zadním kolům osmistupňový automat.

Fotogalerie

Podle čeho poznáte bezpečně přístrojovku rollse? Chybí jí otáčkoměr, prostě není potřeba. Síly pod kapotou má rolls vždycky dostatek a co se pod ní odehrává, má zajímat šoféra. Jízda tak má být plavbou na obláčku aristokratické výjimečnosti. A tak nemá otáčkoměr ani nejnovější rolls. Místo něj je v digitálním přístrojovém štítu ukazatel rezervy výkonu.

Slyšet motor se v této společnosti považuje za faux-pas. A tak je nový Phantom dokonale odhlučněný, všechna okna tak v sobě mají šestimilimetrovou tlumicí vrstvu. Tlumicích materiálů, které z kabiny dělají chrám ticha, je v autě přes 130 kilogramů. Největší hluk prý dělají analogové hodiny na přístrojovce. Rolls uvádí, že když jeho „hlukoví“ inženýři poprvé zkoumali výsledky akustických testů, mysleli, že jim měřicí technika nefunguje.





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.