Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Rolls pro mladé je k mání v Česku za 10 milionů

aktualizováno 
Automobilce Rolls-Royce se v nejisté době posledních let daří. V roce 2012 prodala rekordních 3 575 vozidel a za loňský rok dokázala tato čísla ještě překonat. V roce 2013 prodala více než 3 600 vozů. Výrazně se mění její klientela, na britského lorda s dýmkou a Timesy zapomeňte. Dnešní rollsař je mladší a řídí si ho sám.

Rolls-Royce Wraith | foto: Lukáš Hron, Mobil

Loňský přírůstek do nabídky urozené značky je už v Česku. Hned dvě kupé Wraith, jehož první kousky doputovaly k zákazníkům s podzimem roku 2013, dorazily do Česka. Každé po 9 909 900 korun. Černý kousek už je prodaný, na bílého už mají podle informací iDNES.cz u prodejce drahých aut SF Motors také vážného zájemce.

Rolls-Royce Wraith

Wraith má být autem pro takové lidi, jako byl Charles Rolls, když zakládal značku, která je dnes synonymem pro neskonalý automobilový luxus. Když s Henrym Roycem před 108 lety automobilku založili, bylo Rollsovi pětadvacet let. Nezdá se to, ale nejnovější rolls je tak autem pro dnešní typické zákazníky značky. Její klientela se totiž hodně změnila.

Dobré prodeje táhne Čína

Německé vedení původně britské firmy tlačí Rolls-Royce k úspěchům a v letošním roce dokonce plánuje přijmout stovku nových zaměstnanců do továrny v Goodwoodu v Západním Sussexu. Továrna se tak snaží uspokojit rostoucí poprávku po modelech Phantom, Ghost a Wraith.

Fotogalerie

Mezi největší trhy pro Rolls-Royce patří Spojené státy, země Středního východu a Čína, která se v minulém roce stala hlavním odbytištěm pro nové modely. Právě Čína nejlépe symbolizuje změnu, která Rolls-Royce nasměrovala k úspěchům.

Výkonný ředitel Torsten Müller-Ötvös totiž tvrdí, že nové modely si kupují hlavně miliardáři, kteří si na svůj majetek vydělali vlastní prací. Přitom během předchozích 110 let byli hlavními zákazníky bohatí lidé, kteří svůj majetek dědili.

"Osmdesát procent našich zákazníků jsou lidé, kteří vedou vlastní byznys. A pokud se podíváte na trhy v Asii nebo na Středním východě, najdete zde překvapivě hodně velice mladých zákazníků," říká Müller-Ötvös.

Průměrný věk moderního zákazníka je čtyřicet let, výjimkou však nejsou ani zájemci pod třicet. Zhruba dvacet procent tvoří "megahvězdy" hudby, filmu, sportu nebo módy.

Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith

Rolls-Royce si svých bohatých zákazníků váží a je pro ně ochotný udělat téměř všechno. "Řekněte mi, co máte rádi, a my to pro vás vyrobíme," říká šéf značky. V poslední době patří mezi oblíbené požadavky "hvězdná" obloha na stropě, na kterou má výrobce vyškoleného specialistu, který z vnitřní strany koženého čalounění stropu vlastnoručně rozmisťuje 1 200 optických vláken. Každé z nich přitom svítí jinou intenzitou. "Někteří zákaznici se ptají, jestli můžeme na obloze vytvořit konstelaci hvězd, které odpovídají jejich datu narození. Samozřejmě že můžeme," chlubí se se Müller-Ötvös.

Na otázku novináře deníku The Telegraph nakolik lze ještě úspěch automobilky považovat za britský úspěch, odpovídá rodilý Němec poměrně překvapivě. "Z velké části. Naše továrna sídlí v Británii, 90 procent našich zaměstnanců jsou Britové, stejně tak inženýři a designéři, kteří nové vozy navrhují. Tyto britské kořeny stále udržují Rolls-Royce na vysoké úrovni."

Řídit ho už není trapné

U zákazníků Rolls-Royce se dá vypozorovat ještě jedna podstatná změna. Dříve se totiž říkalo, že řídit si svůj rolls je trapné. To už je dnes zapomenuto. "Dnes svého rollse řídí v Evropě 80 procent zákazníků," říká pro iDNES.cz Frank Tiemann, který značku v Evropě propaguje a auta bohatým přímo prodává.

Rolls-Royce Wraith

Samozřejmě že by bohatí zákazníci mohli na svou milionářkou chalupu létat tryskáčem, jízda s rollsem se však mění v požitek. Ne pro sílu a rychlost. Majitelé rollsů na nich oceňují hlavně dokonalé pohodlí a klid. "Chceme jim nabídnout klidné útočiště, které je dokonale chrání před okolním světem. Takovou ulitu, kde najdou klid, soukromí a bezpečí," popisuje Tiemann.





Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Další z rubriky

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi
Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.