Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Rolls pro mladé je k mání v Česku za 10 milionů

aktualizováno 
Automobilce Rolls-Royce se v nejisté době posledních let daří. V roce 2012 prodala rekordních 3 575 vozidel a za loňský rok dokázala tato čísla ještě překonat. V roce 2013 prodala více než 3 600 vozů. Výrazně se mění její klientela, na britského lorda s dýmkou a Timesy zapomeňte. Dnešní rollsař je mladší a řídí si ho sám.

Rolls-Royce Wraith | foto: Lukáš Hron, Mobil

Loňský přírůstek do nabídky urozené značky je už v Česku. Hned dvě kupé Wraith, jehož první kousky doputovaly k zákazníkům s podzimem roku 2013, dorazily do Česka. Každé po 9 909 900 korun. Černý kousek už je prodaný, na bílého už mají podle informací iDNES.cz u prodejce drahých aut SF Motors také vážného zájemce.

Rolls-Royce Wraith

Wraith má být autem pro takové lidi, jako byl Charles Rolls, když zakládal značku, která je dnes synonymem pro neskonalý automobilový luxus. Když s Henrym Roycem před 108 lety automobilku založili, bylo Rollsovi pětadvacet let. Nezdá se to, ale nejnovější rolls je tak autem pro dnešní typické zákazníky značky. Její klientela se totiž hodně změnila.

Dobré prodeje táhne Čína

Německé vedení původně britské firmy tlačí Rolls-Royce k úspěchům a v letošním roce dokonce plánuje přijmout stovku nových zaměstnanců do továrny v Goodwoodu v Západním Sussexu. Továrna se tak snaží uspokojit rostoucí poprávku po modelech Phantom, Ghost a Wraith.

Fotogalerie

Mezi největší trhy pro Rolls-Royce patří Spojené státy, země Středního východu a Čína, která se v minulém roce stala hlavním odbytištěm pro nové modely. Právě Čína nejlépe symbolizuje změnu, která Rolls-Royce nasměrovala k úspěchům.

Výkonný ředitel Torsten Müller-Ötvös totiž tvrdí, že nové modely si kupují hlavně miliardáři, kteří si na svůj majetek vydělali vlastní prací. Přitom během předchozích 110 let byli hlavními zákazníky bohatí lidé, kteří svůj majetek dědili.

"Osmdesát procent našich zákazníků jsou lidé, kteří vedou vlastní byznys. A pokud se podíváte na trhy v Asii nebo na Středním východě, najdete zde překvapivě hodně velice mladých zákazníků," říká Müller-Ötvös.

Průměrný věk moderního zákazníka je čtyřicet let, výjimkou však nejsou ani zájemci pod třicet. Zhruba dvacet procent tvoří "megahvězdy" hudby, filmu, sportu nebo módy.

Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith

Rolls-Royce si svých bohatých zákazníků váží a je pro ně ochotný udělat téměř všechno. "Řekněte mi, co máte rádi, a my to pro vás vyrobíme," říká šéf značky. V poslední době patří mezi oblíbené požadavky "hvězdná" obloha na stropě, na kterou má výrobce vyškoleného specialistu, který z vnitřní strany koženého čalounění stropu vlastnoručně rozmisťuje 1 200 optických vláken. Každé z nich přitom svítí jinou intenzitou. "Někteří zákaznici se ptají, jestli můžeme na obloze vytvořit konstelaci hvězd, které odpovídají jejich datu narození. Samozřejmě že můžeme," chlubí se se Müller-Ötvös.

Na otázku novináře deníku The Telegraph nakolik lze ještě úspěch automobilky považovat za britský úspěch, odpovídá rodilý Němec poměrně překvapivě. "Z velké části. Naše továrna sídlí v Británii, 90 procent našich zaměstnanců jsou Britové, stejně tak inženýři a designéři, kteří nové vozy navrhují. Tyto britské kořeny stále udržují Rolls-Royce na vysoké úrovni."

Řídit ho už není trapné

U zákazníků Rolls-Royce se dá vypozorovat ještě jedna podstatná změna. Dříve se totiž říkalo, že řídit si svůj rolls je trapné. To už je dnes zapomenuto. "Dnes svého rollse řídí v Evropě 80 procent zákazníků," říká pro iDNES.cz Frank Tiemann, který značku v Evropě propaguje a auta bohatým přímo prodává.

Rolls-Royce Wraith

Samozřejmě že by bohatí zákazníci mohli na svou milionářkou chalupu létat tryskáčem, jízda s rollsem se však mění v požitek. Ne pro sílu a rychlost. Majitelé rollsů na nich oceňují hlavně dokonalé pohodlí a klid. "Chceme jim nabídnout klidné útočiště, které je dokonale chrání před okolním světem. Takovou ulitu, kde najdou klid, soukromí a bezpečí," popisuje Tiemann.





Nejčtenější

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Další z rubriky

Tesla Model X P90D Ludicrous
Český e-shop začal s prodejem elektroaut, začíná s teslami za 3 miliony

E-shop alza.cz spustil prodej elektromobilů přes internet. V nabídce jsou aktuálně dva modely značky Tesla za tři a tři a půl milionu. Internetový obchod...  celý článek

Tesla Model S 85D
Elektromobily na volném trhu neobstojí, potvrdilo se to v Dánsku

Dánsko je proslulé svými vysokými daněmi za registraci auta. Donedávna však neplatily pro elektromobily, jakmile začaly, prodala Tesla v Dánsku za první...  celý článek

Porsche 919 Hybrid, závodní speciál pro Le Mans se představil na autosalonu v...
Maratonské závodní speciály by mohly přejít na vodík

Slavný závod 24 hodin Le Mans ukázal v minulých letech několikrát, že zde spolu mohou velmi těsně soupeřit auta s různými koncepcemi pohonu. FIA a organizátor...  celý článek

Subaru XV 2,0D Comfort
Subaru XV 2,0D Comfort

r.v. 2015, naj. 18 000 km, diesel
499 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.