Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Rolls pro mladé je k mání v Česku za 10 milionů

aktualizováno 
Automobilce Rolls-Royce se v nejisté době posledních let daří. V roce 2012 prodala rekordních 3 575 vozidel a za loňský rok dokázala tato čísla ještě překonat. V roce 2013 prodala více než 3 600 vozů. Výrazně se mění její klientela, na britského lorda s dýmkou a Timesy zapomeňte. Dnešní rollsař je mladší a řídí si ho sám.

Rolls-Royce Wraith | foto: Lukáš Hron, Mobil

Loňský přírůstek do nabídky urozené značky je už v Česku. Hned dvě kupé Wraith, jehož první kousky doputovaly k zákazníkům s podzimem roku 2013, dorazily do Česka. Každé po 9 909 900 korun. Černý kousek už je prodaný, na bílého už mají podle informací iDNES.cz u prodejce drahých aut SF Motors také vážného zájemce.

Rolls-Royce Wraith

Wraith má být autem pro takové lidi, jako byl Charles Rolls, když zakládal značku, která je dnes synonymem pro neskonalý automobilový luxus. Když s Henrym Roycem před 108 lety automobilku založili, bylo Rollsovi pětadvacet let. Nezdá se to, ale nejnovější rolls je tak autem pro dnešní typické zákazníky značky. Její klientela se totiž hodně změnila.

Dobré prodeje táhne Čína

Německé vedení původně britské firmy tlačí Rolls-Royce k úspěchům a v letošním roce dokonce plánuje přijmout stovku nových zaměstnanců do továrny v Goodwoodu v Západním Sussexu. Továrna se tak snaží uspokojit rostoucí poprávku po modelech Phantom, Ghost a Wraith.

Fotogalerie

Mezi největší trhy pro Rolls-Royce patří Spojené státy, země Středního východu a Čína, která se v minulém roce stala hlavním odbytištěm pro nové modely. Právě Čína nejlépe symbolizuje změnu, která Rolls-Royce nasměrovala k úspěchům.

Výkonný ředitel Torsten Müller-Ötvös totiž tvrdí, že nové modely si kupují hlavně miliardáři, kteří si na svůj majetek vydělali vlastní prací. Přitom během předchozích 110 let byli hlavními zákazníky bohatí lidé, kteří svůj majetek dědili.

"Osmdesát procent našich zákazníků jsou lidé, kteří vedou vlastní byznys. A pokud se podíváte na trhy v Asii nebo na Středním východě, najdete zde překvapivě hodně velice mladých zákazníků," říká Müller-Ötvös.

Průměrný věk moderního zákazníka je čtyřicet let, výjimkou však nejsou ani zájemci pod třicet. Zhruba dvacet procent tvoří "megahvězdy" hudby, filmu, sportu nebo módy.

Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith
Rolls-Royce Wraith

Rolls-Royce si svých bohatých zákazníků váží a je pro ně ochotný udělat téměř všechno. "Řekněte mi, co máte rádi, a my to pro vás vyrobíme," říká šéf značky. V poslední době patří mezi oblíbené požadavky "hvězdná" obloha na stropě, na kterou má výrobce vyškoleného specialistu, který z vnitřní strany koženého čalounění stropu vlastnoručně rozmisťuje 1 200 optických vláken. Každé z nich přitom svítí jinou intenzitou. "Někteří zákaznici se ptají, jestli můžeme na obloze vytvořit konstelaci hvězd, které odpovídají jejich datu narození. Samozřejmě že můžeme," chlubí se se Müller-Ötvös.

Na otázku novináře deníku The Telegraph nakolik lze ještě úspěch automobilky považovat za britský úspěch, odpovídá rodilý Němec poměrně překvapivě. "Z velké části. Naše továrna sídlí v Británii, 90 procent našich zaměstnanců jsou Britové, stejně tak inženýři a designéři, kteří nové vozy navrhují. Tyto britské kořeny stále udržují Rolls-Royce na vysoké úrovni."

Řídit ho už není trapné

U zákazníků Rolls-Royce se dá vypozorovat ještě jedna podstatná změna. Dříve se totiž říkalo, že řídit si svůj rolls je trapné. To už je dnes zapomenuto. "Dnes svého rollse řídí v Evropě 80 procent zákazníků," říká pro iDNES.cz Frank Tiemann, který značku v Evropě propaguje a auta bohatým přímo prodává.

Rolls-Royce Wraith

Samozřejmě že by bohatí zákazníci mohli na svou milionářkou chalupu létat tryskáčem, jízda s rollsem se však mění v požitek. Ne pro sílu a rychlost. Majitelé rollsů na nich oceňují hlavně dokonalé pohodlí a klid. "Chceme jim nabídnout klidné útočiště, které je dokonale chrání před okolním světem. Takovou ulitu, kde najdou klid, soukromí a bezpečí," popisuje Tiemann.





Nejčtenější

Zakladatel značky ESO Jaroslav Simandl se narodil před sto deseti lety, 24....
ESO byla světová motocyklová značka navzdory Únoru 1948

Motocyklové ESO, později známé jako Jawa Divišov, získalo bezpočet světových titulů na krátké, dlouhé i ledové ploché dráze. Továrna ovšem vyráběla i špičkové...  celý článek

Tvorba designové studie vozu - exteriér
Od skici k finálnímu autu: tužka, počítač, hlína, sklo a barvy

Jak vzniká design auta? I přes přísné utajení, které v atelieru Škody vládne, jsme mohli nahlédnout do tvorby nejnovějšího konceptu značky. Na tvorbě...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Řidičce na dálnici D46 za jízdy upadlo kolo. Vůz poté dostal smyk, na silnici...
Pokud vám v servisu zničili auto, o náhradu škody se ozvěte hned

V pneuservisech mají napilno a hromadně mění zimní gumy za letní. Při vysokém nasazení se může stát, že kola správně neutáhnou. Uvolněné kolo poškodí vůz, v...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 812 Superfast
Autofotka týdne: Nejsilnější ferrari všech dob je v Česku. Stále bez turba

Ferrari letos slaví 70 let od založení. Čím jiným uctít toto výročí než nejvýkonnějším a nejrychlejším dvanáctiválcem v historii? Zatím stále bez turba i bez...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.