Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roomster: Škoda chce být přítulnější

  11:24aktualizováno  11:24
Vpředu letadlo, vzadu dům. Tak nějak si automobilka Škoda představuje, že má být vnímána nejen její studie se jménem Roomster, ale i celá její blízká budoucnost. Proto si její pracovníci na Autosalonu ve Frankfurtu zapíchli do sak odznáčky s letadlem a domečkem. Spojuje to prý techniku, emoce a užitek dohromady.
Škoda Roomster měla premiéru ve Frankfurtu

Škoda Roomster měla premiéru ve Frankfurtu | foto: iDNES.cz

Škodovka se ve Frankfurtu prezentuje celou modelovou řadou. Hlavní lákadlem je však designová studie Roomster, která sice v této podobě do výroby nepůjde, ale ukazuje, jakým směrem by se v budoucnu měla výroba mladoboleslavské automobilky ubírat. Koncept je dlouhý 4055 mm, což mu propůjčuje dostatečnou obratnost v městském prostředí. Šířka 1843 mm a výška 1669 mm spolu s velkým rozvorem 2710 mm a originálním vnitřním uspořádáním zase zaručují prostorný interiér.

V oblasti designu se Škoda vydala po nových cestách. Karoserie vozu je kombinací křivek a velkých prosklených ploch, které zaručují výborné prosvětlení interiéru. Celý automobil pak nabízí několik vskutku netradičních prvků, jako jsou například zadní dveře celé ze skla, podélná střešní okna nebo zadní boční posuvné dveře umístěné pouze na jedné straně vozu.

Premiéra proskleného, prostorného a poněkud nekonvenčního auta je pro celou značku zřejmě hodně důležitá. Proto Škoda neváhá v německých podkladech tvrdit, že čtyřmetrový roomster shora vypadá jako startující raketa a silueta střechy připomíná letící šíp. Někteří kritici na stánku sice podotkli, že "kvůli jedné prosklené dodávce je to trochu moc humbuku," ale šéfům z Mladé Boleslavi to optimismus nekalí. "Chceme změnit náš usedlejší design, budoucnost Škodovky, třeba naší příští fabie, půjde tímhle směrem. Já jsem byl ze začátku trochu skeptický, ale tohle je správná cesta. My chceme vyrábět auta, do nichž se vejde máma, táta, dvě děti a bagáž na čtrnáct dní v Chorvatsku," popisuje vizi značky šéf Vratislav Kulhánek. Fabia roku 2006, kdy vystřídá tu dnešní, asi nebude úplně stejná jako roomster, ale jisté je, že bude naprosto odlišná od té současné. A roomster by mohl být jednou z jejích variant. "Určitě použijeme věci, jako jsou posuvná zadní sedadla, a spoustu prostoru," tvrdí Kulhánek.
Posuvné dveře jsou neobyčejně široké a po jejich otevření není na podlaze žádný práh, což usnadňuje nejen nástup a výstup posádky, ale i manipulaci se zavazadly. Zadní prosklené dveře s logem automobilky se otevírají ve velkém úhlu vzhůru, čímž vznikne za vozem dostatečný manipulační prostor i pro mimořádně urostlé jedince. Zavazadelník se může pochlubit zcela rovnou podlahou a nízkou nákladovou hranou, což manipulaci se zavazadly velmi usnadní.

Pětisedadlový roomster disponuje neobyčejně prostorným interiérem, a to jak v přední, tak v zadní části vozu. Pod přístrojovou deskou není žádná středová konzola a na podlaze není ani středový tunel, díky čemuž vzniká neobyčejně velký prostor pro cestující na předních sedadlech. Toto řešení také umožňuje volný průchod k zadním sedadlům. Přední sedadla lze otočit o 180 stupňů.

Nejdůležitější inovace se však nachází v prostoru zadních sedadel. Ta je možné podélně posouvat o neuvěřitelných 750 mm. V přední pozici tvoří klasické uspořádání s obvyklým zavazadlovým prostorem. Jejich posunem dozadu vznikne prostor pro nohy cestujících, který zastíní jakoukoli reprezentační limuzínu. Zadní sedadla se dají i sklopit, čímž se roomster promění v malou dodávku.

Škodovka, stejně jako celý koncern VW, se zoufale snaží přidat ke svým značkám, jež stavějí na chladné solidnosti a dobrém zpracování, chybějící emoce. Nové heslo Škody "Simply clever" - "prostě dobrá", jak ho překládá sám Kulhánek, má nové city vybudit. Volkswagen se snaží jejich absenci doplnit zase heslem "Z lásky k autu" a sportovními řadami, jako je Roadster Concept R. Mladé Boleslavi má zase pomoci právě model Roomster a auta, která z něj vzejdou. "My víme, že můžeme být vnímáni jako trochu studení, chceme to změnit," říká šéf automobilky Škoda.

"Nemusíte hned skákat nadšením, ale musíte si říct: v tom autu to je," dodává. S tím vším souvisí třeba i změna reklamní strategie a první série reklam s novým image Škody, kampaň "Já na to mám". Podle Kulhánka se díky ní prodalo 6500 nových fabií. Studie Roomster, která se má podle plánů automobilky představit na podzim i v Česku, má zákazníky připravit hlavně na to, co mohou od Škodovky v hodně blízké budoucnosti očekávat. Automobilka sama čeká, že bude nově vnímána jako značka "milá a přítulná", jak doufá její šéf. A hlavně jí dovolí prodávat 600 000 aut ročně, tedy o 25 procent víc než teď.

Autoři: ,




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.