Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roomster za milion jezdí na baterky, k mání bude příští rok

  12:00aktualizováno  12:00
Natankujete u zásuvky a při pojíždění bude auto jen spokojeně vrnět. Tenhle unikátní roomster totiž vyměnil rachtavé tříválce za elektromotory. Kilometr jízdy prý vyjde na čtyřicetník.

Firma EVC group z Hulína (zkratka EVC znamená Electric Vehicles Czech republic) donedávna opravovala starší elektromobily vesměs francouzské provenience. Její vývojáři ale zatím pracovali na vlastních elektromobilech.

Na pražské Autoshow, která proběhla o uplynulém víkendu na výstavišti v Holešovicích, předvedla premiérově prototyp elektrického roomsteru. Kromě stěhovavé škodovky představila EVC group ještě elektrického smarta a dobíjecí hybridní Toyotu Prius předchozí generace.

"Všechno jsou to naše vlastní projekty, vytvořené bez podpory automobilek," říká Martin Solař, vedoucí vývoje EVC group.

Prius do zásuvky

Kromě zásuvky pro dobíjení má prius od EVC ještě zvýšený dojezd na elektrický pohon. Do kufru přidali vývojáři další sadu akumulátorů (lithio-fosfáto-polymerových), na elektřinu tak prius ujede až 90km. Cena přestavby je ovšem nemalých 280 tisíc korun bez DPH.

Toyota Prius Plug-In hybrid

Česká firma tak trochu předběhla Toyotu, která systém dobíjení baterek zabudovala až do stávající - nejnovější generace priusu. Před měsícem se japonská automobilka s dobíjecím prototypem pochlubila na autosalonu ve Frankfurtu.

Milionový roomster

Největším hitem EVC je ovšem elektrický roomster. K mání bude na jaře příštího roku. První přestavěný exemplář bude sloužit k homologaci. Hulínská firma si sama vyvinula řídící jednotku, která je srdcem celého systému, baterie a elektromotor nakupují.

Roomster Electric dokáže jet až 130 km/h a podle použitých baterií má dojezd buď 120 nebo až 200 kilometrů. Elektromotor má výkon 70 kW a dobití zcela vybitých baterií z běžné zásuvky trvá šest až deset hodin. Životnost lithio-fosfáto-polymerových baterií uložených vpředu na místě, kde byl spalovací motor, je kolem 3000 nabíjecích cyklů.

"Máme už pár objednávek od soukromníků. Předpokládáme, že se příští rok ozvou i firmy. Příští rok počítáme se vytvořením 20 až 30 přestaveb," uvedl Martin Solař. Zákazník buď může na přestavbu přivést svůj vůz, nebo si koupit celé nové elektroauto. Nový Roomster Electric u EVC bude stát 860 tisíc korun bez DPH (1 023 400 Kč s daní), verze s dvousetkilometrovým dojezdem vyjde na 990 tisíc bez daně (asi 1,2 milionu), přestavba pak vyjde na zhruba půl milionu bez daně.

Autor:




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.