Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rosický: Jízdu vlevo jsem už zvládl

aktualizováno 
Za volantem se fotbalový reprezentant Tomáš Rosický sice cítí skvěle, ale nemá rád dlouhé trasy. Jízda vlevo po anglických silnicích mu však potíže už nedělá.

Každý chlap chce, aby jeho auto bylo kromě jiného i rychlé, říká Tomáš Rosický. | foto: David PortMF DNES

Zatím nemění barvy – ani na hřišti, ani na silnici. Chce být věrný jak Arsenalu Londýn, tak automobilové značce MercedesBenz.

V pražském autosalonu M 3000 Tomáš Rosický v nedávných dnech pouze vyměnil model: koupil si CL 500 v ceně čtyř milionů korun.

"Jakmile jsem viděl první obrázky tohohle auta, hned jsem si řekl, že bych si ho měl pořídit,“ komentoval svůj krok.

Kolikátý je to váš mercedes?
Druhý.

Podle čeho si auto vybíráte?
Vždycky se dívám na bezpečnost. Ale každý chlap chce, aby auto bylo také rychlé, a tomu odpovídal i předchozí Mercedes CLK 55, v němž jsem jezdil čtyři roky. Byl jsem s ním moc spokojen.

Jaké jste měl první auto?
Byl to Renault Twingo, kupovali jsme si ho napůl s mamkou, když mi bylo asi osmnáct. Pak Peugeota 306, toho jsem si koupil sám, když už jsem hrál za áčko Sparty.

Vozil vás táta na fotbal, když jste byl dítě?
Mě i bratra rodiče při fotbale hodně podporovali. Kolikrát se stalo, že mamka jela s jedním z nás na jednu stranu a táta s druhým na opačnou.

V Anglii se jezdí vlevo. Máte v autě normální řízení?
Ano. Zpočátku jsem měl půjčené auto s volantem na pravé straně, ale na to je těžké si zvyknout.

Jak jste si zvykal na množství kruhových objezdů, které v Anglii vesměs suplují křižovatky?
"Kruháky“ jsou dobré řešení, protože je tím jízda plynulá, ale právě s tím jsem měl největší potíže, zvlášť když jsem seděl vpravo. Vjedete tam a musíte doleva, je to nezvyk. Ale trvalo to jen několik dní, pak už to šlo.

Čím jezdí Tomáš Rosický

Mercedes CL 500

motor osmiválec 5461 cm3
výkon 285 kW
spotřeba 12,1 l/100 km
zrychlení 5,4 s
max. rychlost 250 km/h

Do nikoho jste během té doby neťuknul?
Ne, "vzal“ jsem jen pár obrubníků.

Jak se jezdí v Anglii, když to porovnáte s Českem?
Nevidím v tom nějaký velký rozdíl. V centru Londýna jsou samozřejmě veliké zácpy, ale jinak to není nijak divoké. Do města je lepší cestovat metrem. Já tam moc nejezdím, nejsem městský typ, ale když za mnou dorazí známí, vždycky jezdí do centra Londýna metrem.

Absolvoval jste v Anglii nějaké delší trasy?
Ne, maximálně tak do osmdesáti kilometrů. Bydlím na severu, mimo město, mám to blízko do tréninkového centra Arsenalu, takže po dálnici jezdím hlavně na letiště.

Cestoval jste někdy autem z Londýna do Prahy?
Ne. A ani se na to nechystám!

Když jste hrával za Borussii Dortmund, jezdil jste domů autem?
Za celou dobu jen jednou a byl jsem z toho úplně vyřízenej!

Ale řada fotbalistů i trenérů má dlouhou cestu v autě ráda...
Jedním z takových lidí je můj táta. Tvrdí, že se při jízdě odreaguje. Já mezi ně nepatřím. Řídím rád, ale ne na dlouhých trasách.

Máte nějaké vysněné auto?
Tak to nemám. Kdyby takové bylo, asi bych ho už dávno měl. Ale Mercedes CL 500, kterým teď jezdím, se mi hodně líbí.

Máte aspoň nějaký vysněný klub?
Vždycky jsem chtěl hrát za Arsenal, a to se mi povedlo.

Opravdu právě za Arsenal? Jako kluk jste mu fandil?
Když jsem začal hrát a díval jsem se v televizi na různé zápasy, líbil se mi herní styl Arsenalu. Ten se nemění, pokud je tam trenér Wenger. Hrajeme velké množství přihrávek dopředu – to je skvělé.

Máte v autě nějaký talisman?
Mám tam něco od přítelkyně.

Co to je?
To neřeknu.

Visí to na zrcátku?
Neřeknu!

Tomáš Rosický přebírá nový Mercedes CL

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.