Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rover 200: zajímavý nejen cenou

  15:02aktualizováno  15:02
V době představení nové řady Roveru 200, v roce 1995, již patřila automobilka pod koncern BMW. Tento model vešel do dějin jako poslední vyvinutý ve vlastní režii továrnou Rover.
Rover 200

Rover 200 | foto: Rover

Předchozí modelová řada Roveru 200 byla odvozena od Hondy Civic. To mělo za následek, že vozy se samočinnou převodovkou byly kompletovány s motory Honda.

Rover 200 patří mezi automobily nižší střední třídy, vyráběl se s tří nebo pětidveřovou karosérií a v roce 1992 přišla do prodeje i varianta Cabrio. O rok později byla provedena drobná úprava vzhledu a Rover dostal tradiční masku těchto vozů. V roce 1995 byla představena nová generace Roveru 200.

Uvnitř automobilu moc místa nenajdete, to platí zvláště o prostoru na zadních sedadlech. Ani pérování není moc pohodlné a dílenské zpracování vozů vyrobených do roku 1995 je nedostatečné. Tyto automobily trpí také dost velkou poruchovostí. Rover 200 vám nabídne atraktivní vybavení, dobrou manévrovatelnost a nízkou spotřebu. To vše můžete pořídit za výhodnou cenu.

Kvalita dílenského zpracování u nové řady vzrostla a od roku 1996 je opravdu dobrá. Nicméně v porovnání s vozy této třídy, má Rover 200 vysoké udržovací náklady. Nová řada vozů byla představena v roce 1995 a v červnu 1996 se začal automobil prodávat. O rok později byla základní výbava rozšířena o ABS. Zavazadlový prostor Roveru 200 má objem 304 litrů a sklopením zadních sedadel se zvětší na 1086 litrů.

Nabídka pohonných jednotek je poměrně široká, zahrnuje čtyři zážehové a jeden vznětový agregát. Nejslabší motor v nabídce má objem 1,4 litru a výkon 55 kW (75 k), silnější je agregát o stejném objemu se zvýšeným výkonem na 76 kW (103 k). Další je "šestnáctistovka" s výkonem 82 kW (111 k) a nejsilnější agregát o objemu 1,8 litru, disponující výkonem 107 kW (145 k). Ten byl montován do modelu Rover 200 Vi, jehož výroba byla ukončena v roce 1997. Příznivci nafty určitě nepřehlédnou úsporný přeplňovaný vznětový motor s přímým vstřikováním o objemu dva litry, disponující výkonem 77 kW (105 k).

U vozů vyrobených před rokem 1996 vycházejí často pazvuky z přístrojové desky. K dalším nedostatkům Roveru 200 patří poruchový spouštěč motoru a alternátor, problémy s centrálním zamykáním a imobilizérem v klíčku. Občas se vyskytují závady poloos a ložisek kol.

U nás je tento vůz spíše exotický a v autobazarech se vyskytuje jen vzácně, ale jako ojetý je cenově dost výhodný na to, aby upoutal vaši pozornost. Například automobil z roku 1996 s motorem o objemu 1,6 litru lze získat zhruba za 139 000 Kč. Stejně starou Hondu Civic pořídíte asi za 169 000, Renault Mégane a Mazdu 323 F přibližně 159 000 Kč.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Další z rubriky

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Citroën C5
Tip bazarového šmejdila je Citroën C5: za málo peněz, hodně muziky

Citroën C5 druhé generace zaujme atraktivním designem i vyhlášeným hydropneumatickým pérováním. Navíc můžete mít pod kapotou oblíbený naftový dvoulitr HDi. A...  celý článek

Audi Asso di Picche
VIDEO: Pikové eso je zapomenutá designová perla

Pikové eso, italsky Asso di Picche, je jeden z prvních konceptů Audi. Kdo se rád dívá na auta, pozná v něm na první pohled tužku jednoho z nejslavnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.