Rover Streetwise - zezadu

Rover Streetwise - zezadu | foto: Rover

Rover Streetwise - volání divočiny silnic

  • 9
Novým segmentem automobilů, který automobilky vymyslely, aby přitáhly pozornost a především peníze svých zákazníků, je třída skoro-SUVček. Automobilů odvozených od malých modelů, avšak řádně vyzbrojených k boji v ulicích a uličkách měst.

Rover se se streetwisem, přestavěným z modelu 25, pravděpodobně inspiroval u Fordova Fusionu.

Streetwise se na první pohled tváří jako SUVčko, rozhodně bezpečnější však pro něj bude bude-li po terénu pošilhávat z bezpečí asfaltového koberce. Oplastováním a chromovými doplňky á la off-road Rover pouze klame, chybí mu totiž to nejdůležitější z teréňáku - pohon 4x4 (přinejmenším).

Lehce se zvedl i podvozek a tím i poloha posádky, která má lepší přehled o dění na silnici. 

Nejzajímavější je na pohledném streetwisu uspořádání interiéru. Cestující v něm naleznou v základní verzi pouze čtyři sedadla. Všechna ale mají výrazné boční vedení, cestující na zadních sedadlech tak mají k dispozici plnohodnotné sedačky, které doteď pouze záviděli řidičovi a spolujezdci. Pro ty, kteří rádi cestují v pěti, nabízí Rover (za příplatek) klasickou pětimístnou konfiguraci sedadel.

Nabídka motorů obsahuje jak dieselové, tak benzinové agregáty o objemech od 1,4 do dvou litrů. Výkony začínají na 84 koních (62 kilowattech) a končí na 117 koních (86 kW). Základní převodovkou v nabídce je klasický pětistupňový manuál. Později by měla přibýt i "chytrá" automatická převodovka Stepspeed CVT.

Při pohledu na streetwise je možno pouze litovat, že městské-SUV na našem trhu nepořídíme. Na zdolávání terénních překážek, kterých na našich silnicích nalezneme víc než dost, by se svým robustním exteriérem byl vozem téměř ideálním. Při kvalitě tuzemských silnic by však případní zájemci pravděpodobně vyžadovali i pohon 4x4.

Ten kdo se rozhodne pro městské skoro-SUV od Roveru vyrazit za hranice by si měl připravit alespoň 15 000 Euro.


Témata: Euro, peníze, Rover