Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozdíl mezi jízdou na benzin a plyn řidič skoro nepozná

  16:13aktualizováno  16:13
-

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých automobilů nabízí www.automodul.cz

Tvrdí se, že při jízdě na plyn je motor línější, nejde do otáček a neposkytuje dostatečný výkon. To se však u testovací Felicie neprojevilo. Pružnost byla stejná, při akceleraci i jízdě do kopce nebyly patrné rozdíly. Snad jen opravdu v nízkých otáčkách se motor poháněný plynem rychleji "dusil". Problémem může být jízda na plyn s nezahřátým motorem, první ranní mrazíky dokážou řidiči značně zkomplikovat život. Jinak nastavené zapalování neudrží motor v optimálních volnoběžných otáčkách, akcelerace je problém, i s nohou na podlaze automobil vůbec nezrychluje. Nejednou se stalo, že motor začal skomírat uprostřed křižovatky, pak pomohlo jen vyšlápnout spojku, vytočit motor do maxima a ničit spojku i pneumatiky razantním rozjezdem.
V republice je okolo tří set padesáti čerpacích stanic, mnohé z nich však neposkytují řidiči služby běžné u klasických čerpadel. To se týká nejen sociálního zázemí, prodejny nebo myčky, ale třeba i takové samozřejmosti, jakou je placení kartou CCS. Majitel vozu přestavěného na LPG nakonec zjistí, že plný komfort mu poskytuje maximálně jedna šestina všech čerpacích stanic.
Spotřeba plynu je řádově o jeden a půl až tři litry vyšší než benzinu, záleží na stylu jízdy. Test spotřeby ukázal, že při jízdě na plyn uspoří řidič v průměru třicet korun na každých sto kilometrů. Při ekonomickém stylu jízdy se dá ujet sto kilometrů za pouhých osmdesát korun. Ani vyznavači sportovní jízdy nemusí pohonem na LPG pohrdat, ušetří oproti benzinu i čtyřicet korun a zážitky z jízdy budou míst stejné. Sto kilometrů pak přijde na sto třicet korun.
Není se čemu divit, že o plyn se zajímají ti, co jezdí často dlouhé cesty. Osamělý cestovatel, který nikam nepospíchá, dokonce dojede na plnou nádrž benzinu a plynu z Prahy až na konec Evropy k průlivu La Manche. Naopak čtyřčlenná rodina by s tímto autem musela nejspíš na dovolenou u moře zapomenout. Nádrž na plyn totiž zabírá cenné litry zavazadlového prostoru.
Autor:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.