Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dacia nemá pořádnou konkurenci, Renault přidá modely 4x4

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky Renault a Dacia se na českém trhu v posledním roce pevně zabydlely v polovině první desítky. A celá skupina Renault se díky intenzivní obměně své nabídky vyšvihla mezi nejúspěšnější automobilky v Evropě. Jak si chce pozici udržet? Odpovídá Ken Ramírez, viceprezident Renaultu pro prodej a marketing v Evropě.

Sportovní provedení elektromobilu Renault Zoe se v podobě konceptu představuje na autosalonu v Ženevě. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Občas se říká, že Dacia je mezi auty něco jako Ryanair v letecké přepravě. Co si o tom myslíte?
Nejsem odborníkem na aerolinky a nepřísluší mi hodnotit aktivity jiných společností. Firmy jako Ryanair jsou mi sice sympatické, ale Dacia je něco jiného. Především tato značka v každé zemi zastupuje trochu jiné hodnoty. Ta hlavní navíc nemá mimo automobilový průmysl obdoby – Dacia říká světu, že si lidé místo ojetého auta mohou dovolit nové.

Ken Ramírez

Narodil se v roce 1968 v Portoriku. Vystudoval obor elektrotechnika na Georgia Institute of Technology v USA a v letech 1992 až 2002 pracoval pro Motorolu.

Ken Ramírez

Od roku 2002 zastával v Nissanu řadu různých manažerských pozic v regionu Severní, Střední a Jižní Ameriky, roku 2013 byl jmenován výkonným ředitelem Renaultu pro Velkou Británii. Od loňského dubna je viceprezidentem Renaultu zodpovědným za prodej a marketing v regionu Evropa G9.

Takže Dacia není levnější alternativou k zavedeným značkám?
Ne že by se to tak nedalo vnímat, ale naše filozofie je jiná. Značka Dacia je vstupem do světa skupiny Renault, jejím prostřednictvím chceme nabídnout nové auto lidem, kteří dosud uvažovali jen o pořízení ojetého. Dostanou kvalitní výrobek s nadstandardní zárukou a solidní výbavou za bezkonkurenční cenu.

Když zmiňujete výbavu – v posledních letech dacie dostaly prvky jako navigaci, automatickou převodovku nebo parkovací kameru. Budete v tomto trendu pokračovat, nebo jste dosáhli momentálního stropu?
Dacie nejsou laciná auta. Jsou to dostupné vozy se špičkovým poměrem ceny a výbavy. Proto budeme nabídku nadstandardní výbavy i nadále rozšiřovat – především v oblasti bezpečnosti a asistenčních systémů. Ostatně je to jeden ze způsobů, jak odlišit novou dacii od ojetého auta jiné značky. Tento přístup se nám osvědčil – stále získáváme nové zákazníky a mnoho z těch stávajících přechází k Renaultu, pokud mají vyšší nároky.

Samotný Renault má ale, přinejmenším z pohledu českých zákazníků, v nabídce jednu zásadní mezeru, nabízí jen dva modely s pohonem 4x4...
Děkuji vám za tuto poznámku. Slýchám ji poměrně často a rád odpovídám, že pracujeme na nápravě tohoto stavu. Vnímáme několik jasných trendů – zákazníci se přiklánějí k autům s automatickým řazením, od dieselů k benzinovým motorům a ve vyšších segmentech dávají přednost modelům s pohonem všech kol. Všechny tyto trendy se snažíme při plánování nových produktů co nejvíce zohledňovat.

Dacia Logan MCV Stepway

Dacia Logan MCV Stepway

Na ženevském autosalonu ale prezentujete modernizovaný captur, který pohon 4x4 stále nemá, přitom v Rusku tuto možnost u stejného auta nabízíte. Proč je to tak?
Captur pro ruský trh sice na první pohled vypadá stejně, ale jmenuje se trochu jinak (Kaptur, pozn. redakce) a také má jinou platformu. Proto může mít pohon všech kol.

Zařazení verzí 4x4 do nabídky tedy nejspíš nějakou dobu potrvá. Čekáte na chvíli, kdy bude smysluplnější pohánět zadní kola elektromotorem?
I to je samozřejmě jedna z možností. Skupina Renault má alianci s Nissanem a společně pracujeme na nejrůznějších koncepcích pohonu. Pro jednotlivé modely musíme volit taková řešení, která budou dávat smysl z hlediska zájmu zákazníků, praktických vlastností, emisí CO2 a samozřejmě i nákladů na vývoj a výrobu. Elektrifikace sama o sobě je samozřejmě velké téma, na kterém také pracujeme – třeba u modelu Zoe jsme nově zdvojnásobili dojezd. Chceme být připraveni, otázkou totiž není, jestli se elektřina prosadí, ale kdy se to stane.

V současných modelech tedy rozšíření nabídky o verze 4x4 nechystáte?
To bych nechtěl příliš rozvádět. Teď si u skupiny Renault můžete pořídit dvě čtyřkolky: duster a kadjar. Ještě letos se přidá nový koleos, který se posune do segmentu SUV střední třídy, a také model Alaskan. Ten je technicky vzato pick-upem, ale ve skutečnosti nepůjde o nákladní auto. Chceme s ním oslovit zákazníky, kteří hledají bohatě vybavený lifestylový terénní vůz.

Renault Alaskan

Renault Alaskan

V předvečer ženevského autosalonu koncern PSA oznámil, že převezme značku Opel a stane se druhou největší automobilkou v Evropě. Co to pro vás znamená?
Stručně řečeno – nic. Renault je druhou nejprodávanější značkou osobních aut v Evropě a uzavírání nových aliancí nebo rozšiřování koncernů na tom nic nezmění. Není potřeba se zabývat velikostí celé skupiny Renault, protože každá značka má svoje poslání a jasně vymezenou pozici. Důležité je, aby lidé dokázali naše jednotlivé značky rozlišit a aby jejich paleta modelů byla sehraná – zákazníci musí umět vnímat spojitost mezi Renaultem, Dacií a Nissanem, ale musí také být schopni rozeznat jasné rozdíly.

Fotogalerie

Myslím si, že v tomto poslání jsme úspěšní, a proto se zaměřujeme na udržení současné pozice. Kroky konkurenčních firem na našem počínání nic nezmění. Koneckonců jsme během čtyř let od roku 2013 kompletně obměnili modelovou paletu značky Renault a letos se chystáme vstoupit do dvou nových segmentů (SUV střední třídy a pick-upy, pozn. red.), takže naše sebejistota má reálný základ.

Co je tedy podle vás hlavní výzvou pro značku Renault v nejbližším období?
V minulosti nás zákazníci vnímali především jako značku, která vyrábí malá auta. Clio je samozřejmě pro nás i nadále nosný model, zároveň ale pracujeme na posilování naší pozice mezi crossovery. Dříve jsme nabízeli jeden takový model, dnes už máme v nabídce tři. A, jak jsem již zmínil, chceme nabídnout i pohon všech kol ve více segmentech – to je samozřejmou součástí naší expanze na poli crossoverů.

Autoři:




Nejčtenější

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

Setinová rallye 7 Castles Trial 2017
OBRAZEM: Autoveteráni šplhali na hrady a zámky, závodili o setiny

Pohodové setkání v ospalém sobotním ránu, po kterém následuje uvolněná projížďka malebnou krajinou, je to jen na pohled. V setinové rallye se skutečně bojuje o...  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.
Neposuzujte ojetiny jen podle stavu tachometru.

Stočené kilometry se staly díky časté medializaci největším strašákem motoristů při koupi ojetiny. Téměř to vypadá, že jiné problémy a rizika při koupi ojetiny...  celý článek

Další z rubriky

Kolony na dálnici D11 před Prahou.
Stát zvažuje částečný zákaz předjíždění kamionů, zkoumá chování řidičů

Až dva kilometry za dálničním omezením by v budoucnu mohl platit pro nákladní auta zákaz předjíždění. S nápadem si pohrává ministerstvo dopravy, které už změnu...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.