Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rozlícený kombík Audi Shooting Brake: Jízda jako v bavlnce

  19:15aktualizováno  27. října 9:26
Agresivní přikrčená silueta, obrovská mřížka chladiče a přimhouřené oči světel. Nová studie nabroušeného dvoudveřového kombíku Audi se chlubí unikátním systémem tlumení, využívajícím elektromagnetické tlumiče. 250 koní dvoudveřového kombi Shooting Brake krotí keramické brzdy.

Milovníků aut s krabicovitou zádí stále přibývá a Audi jim vychází vstříc. Na autosalon do Tokia tak přivezla sněhobílý koncept Shooting Brake.

"Čumák" ingolstadtského konceptu vychází ze závodních speciálů A4 série DTM a konceptu RSQ, který si zahrál ve filmu "Já, robot".

Třídveřové kombikupé cení na svět zuby mohutných svislých žeber masky chladiče. Velmi nápaditě je řešena zadní partie. Nízké zadní okno zakončené spojlerem a naznačený difuzor s koncovkami výfuku umocňují dynamiku auta.

Bílá je zase v módě, audi tak dostalo sněhový lak s perleťovým efektem, pojmenovaný Bionic.

Oblé, jemně tvarované boky nynějších audi nahradily v případě Shooting Brake vysportované svaly blatníků a prahů a ostré hrany, které auto z boku člení a opticky snižují (výška 1,35 metru).

Co to je Shooting Brake?

Shooting Brake je výraz označující rychlé kombi, které rozhodně nemyslí na praktičnost, chce jen potěšit oko milovníka kombíků.

Z dílen úpravců pak vyjíždějí takoví exoti jako kombíkové verze aston martinů, porschí, lamborghini nebo ferrari.

Dojmu šelmy, připravené bleskurychle vystartovat, napomáhá vysoká horní hrana pontonu karoserie a velmi úzká okna, končící v dynamickém zadním sloupku. Chybět nesmí nápadná devatenáctipalcová kola. Řečí čísel: auto je 4,18 metru dlouhé a 1,84 metru široké, vzdálenost mezi koly (rozvor) činí 247 centimetrů.

Ve sportovním duchu se nese také interiér. Na posádku čekají anatomicky tvarovaná sedadla. Multifunkční, všestranně nastavitelný volant je dole zploštělý po vzoru koncernového bratrance Golfu GTI, celá středová konzole s velkoplošným dotykovým displejem navigace a audiosystému je mírně natočena k řidiči.

Společně se čtyřmi pasažéry může dvousetpadesátikilometrovou rychlostí upalovat až 255 litrů nákladu, při cestování ve dvou koncept audi pobere 730 litrů.

Do Japonska nemohl koncept Audi dorazit s prázdnou. Hlavní technickou lahůdkou jsou speciální elektricky řízené tlumiče pérování, naplněné speciální kapalinou, která pod vlivem elektromagnetického pole mění svoji viskozitu.

V praxi to znamená, podvozek dokáže samočinně rychle přizpůsobovat svoji charakteristiku okamžité jízdní situaci. Kromě toho si řidič může sám navolit jeden ze dvou režimů, podle toho, zda preferuje sportovní styl jízdy, nebo spíše komfort.

Všechna čtyři kola nasupeného Audi Shooting Brake pohání napříč uložený 3,2 litrový šestiválec s maximálním výkonem 250 koní (184 kW). Kroutící moment ,vrcholící na 320 newtonmetrech, auto rozdovádí na stokilometrovou rychlost za šest sekund, řidiči při tom pomáhá sportovně naladěná šestistupňová automatická převodovka.

Přední náprava je konstrukce McPherson, zadní kola drží čtyřprvkové uložení. Za zmínku stojí lahůdka v podobě keramických kotoučových brzd. 

Bílá je zase v módě, koncept Audi tak dostal bílý lak s perleťovým efektem pojmenovaný Bionic.

Dojmu šelmy připravené bleskurychle vystartovat napomáhá vysoká horní hrana pontonu karoserie a velmi úzká okna končící v dynamickém zadním sloupku. Chybět nesmí nápadná devatenáctipalcová kola.

Konstruktéři nezapomněli ani na praktickou stránku kombíku. Společně se čtyřmi pasažéry může dvousetpadesátikilometrovou rychlostí upalovat až 255 litrů nákladu, při cestování ve dvou koncept audi pobere 730 litrů.

Ve sportovním duchu se nesi také interiér. Na posádku čekají anatomicky tvarovaná sedadla. Multifunkční všestranně nastavitelný volant je dole zploštělý po vzoru koncernového bratrance Golfu GTI.

Autoři: ,




Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Další z rubriky

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.