Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Roztahování auta je nejkrajnějším řešením

aktualizováno 
- Nikdy neroztahovat či neroztlačovat zní zásada pro současná moderní auta, pro diesely platná dvojnásob. Kdo na to nedbá, ten riskuje,že v jeho motoru praskne píst či ojnice,o ohrožení rozvodového řemenu nemluvě. Co tedy dělat, když mráz řidiče zaskočí a prochladlý akumulátor není schopen vůz nastartovat? Začít lze třeba od »domluvy« akumulátoru, jemuž prospěje teplo a prohřátí - třeba v horké vodě ve vaně - na zhruba 40 stupňů Celsia. Netlačí-li čas, je samozřejmě na místě důkladné dobití baterie.
Vsadit lze rovněž na propojovací (startovací) kabely a pomoc šťastnějšího kolegy, jehož vůz jede, či na startovací agregáty,které mají k dispozici některé servisy či dopravní firmy a podobně. Kabely se připojují v tomto pořadí: + pól baterie oživovaného vozu na + pól akumulátoru pomocného auta, následuje připojení druhého startovacího kabelu na - pól baterie pomocného auta, a pozor, u oživovaného vozidla není vhodné připojit kabel na - pól vybitého akumulátoru, nýbrž na některou z kovových částí oživovaného motoru. Vozy musí stát tak, aby se nedotýkaly,pomocné startovací kabely nesmí být v blízkosti pohybujících se částí motoru. Při startování mají být vypnuty všechny elektrické spotřebiče. Při spouštění není dobré nechat spouštěč nepřetržitě v chodu déle než deset sekund, neboť procházející proud vysokých hodnot zahřívá svorky a kabely. Mezi jednotlivými startovacími pokusy prospějí aspoň půlminutové přestávky. Pokud okolnosti - třeba při nutnosti bezodkladného odjezdu, nedostupnosti kolegiální pomoci či asistence mechanika a podobně - přece jen řidiče donutí, aby na zmíněná nebezpečí s rizikem škod počítaných až na desetitisíce nedbal, tak musí při roztahování či roztlačování auta zamezit prudkému trhnutí motorem. »Doporučuji otočit startérem a tedy motorem přesně ve chvíli, kdy motor dostane impuls z tlačení či tažení. Tak, aby v pohybu natvrdo nezačínal, nýbrž jenom zrychloval,« radí Petr Svoboda, šéf plzeňského diesel-servisu a jeden z předních odborníků na dieselové motory.




Při použití startovacích kabelů je třeba dbát na správné spojení.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.