Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rudá kudlanka, která uhání 351 km/h: Bertone Mantide

aktualizováno 
Po měsících náznaků, slibů a doufání je tady nová kreace nesoucí legendární jméno Bertone. Troufáme si tipnout, že maximálku 351 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy často neokusí, existuje totiž v jediném exempláři.

Bertone Mantide | foto: Bertone

Víc než jezdit tedy bude okoušet měkkost rudých koberců nejvybranějších přehlídek světa. Právě teď je Bertone Mantide hvězdou autosalonu v Šanghaji a od 24. do 26. dubna bude k vidění v Itálii na tradiční přehlídce unikátních aut Concorso d´Eleganza di Villa d´Este. Pak poputuje do obýváku neznámého mecenáše, který si jej objednal.

Studio, které po loňských rozepřích mezi dědici společnosti nesoucí slavné jméno téměř zaniklo, navazuje na svá hvězdná léta.

Nejprve se projekt vedený jedním z nejgeniálnějších autodesignérů současnosti Jasonem Castriotou (předtím byl hvězdou u konkurenčního studia Pininfarina) jmenoval jednoduše Project M. Od chvíle, kdy viděl rudý koncept vzniklý v jediném exempláři celý svět, dostal také jméno: Mantide.

Italsky se to zelené zvířátko jmenuje Mantide religiosa, latinsky mu biologové říkají Mantis religiosa, my ostatní jí známe jako kudlanku nábožnou. Při troše fantazie se dá odhadnout, kde Castriota a jeho tým opisovali u přírody.

Bertone Mantide

Americký designér má s tvorbou jedinečných aut zkušenosti. U Pininfariny třeba přetvořil pro sběratele Jamese Glickenhause unikátní Ferrari Enzo na ještě unikátnější Ferrari P4/5.

Bertone Mantide stojí na základech americké Corvetty ZR1, což zjistíte, když uvidíte pod průhledným plastovým krytem dýchající osmiválcové srdce, které ukrývá 647 koní. Kompresorem přeplňovaný motor objemu 6,2 litru trhá zadní pneumatiky 604 newtonmetry krouticího momentu.

Detailistům mohou některé partie připomínat Ferrari 599 GTB Fiorano, i to totiž nese podpis Castrioty.

Mantide se chlubí skvělým aerodynamickým koeficientem (Cx) 0,29, zásluhu na tom má i absolutně plochý podvozek. Vývojáři se chlubí, že přítlak je o 30 procent lepší než u nejlepších sporťáků současnosti. Celá karoserie je z uhlíkových vláken, čímž se ušetřil metrák hmotnosti v porovnání s nasupenou corvettou.

Autor:


Témata: Ferrari


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Evropa popotahuje Česko za laxnost při trestání VW za dieselgate

Evropská komise oznámila, že otevře řízení pro nesplnění povinnosti proti sedmi členským státům v souvislosti s kauzou dieselgate, mezi hříšníky je i Česká...  celý článek

Porsche Macan Turbo
Úřady zkoumají, zda Porsche nepodvádělo s emisemi

Německé úřady vyšetřují, zda výrobce sportovních aut Porsche nepoužíval software manipulující s výsledky měření emisí výfukových plynů. Oznámil to Spolkový...  celý článek

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Renault-Nissan vyměnil šéfa vývoje motorů. Čeká velký problém s diesely

Philippe Brunet je nový šéf vývoje motorů aliance Renault-Nissan. Ta zpráva na pohled moc zajímavá není, ale informace ze zákulisí odhalují velmi zajímavé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.