Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rudá revoluce pokračuje v Paříži: Superlada Revolution 3

  14:10aktualizováno  14:10
Lada, to není jen oprýskaný žigulík našich řidičských začátků. Lada je také značka se čtyřicetiletou závodní historií v rallye i na kruzích. V Paříži parkuje na stánku ruské automobilky rudá sportovní studie Revolution 3.

Lady Revolution nejsou žádnou novinkou, speciály Revolution 2 se prohánějí v závodech ruského okruhového seriálu. V dočasném hlavním městě aut na Seině stojí nová generace.

Dvoumístný závoďák je 4,2 metru dlouhý, na šířku má metr osmdesát a vysoký je 115 centimetrů. Rozvor závodivé studie je 2,6 metru, premiéra ostré verze je přichystána na příští rok na frankfurtský autosalon.

Dveře se - jak velí móda - otevírají vzhůru proti směru jízdy. Plastová karoserie, spočívající na trubkovém rámu, ukrývá uprostřed uložený čtyřválec dopovaný turbodmychadlem. Dvoulitrový agregát z produkce Renaultu, který před nedávnem koupil v největší ruské automobilce podíl, má výkon 245 koní. Na všechna čtyři kola rozměru 245/40 R18 putuje 310 krouticích newtonmetrů přes šestistupňovou převodovku.

1103kilový sporťák Lady pokoří stokilometrovou rychlost za 5,9 sekundy a maximálně pojede 250 kilometrů v hodině.

Automobilka ještě dodává, že až se v roce 2010 rozjede seriál závodů Revolution 3, dostane závodní lada také 350koňový šestiválec 3,7 litru od Nissanu.
 

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.