Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský hroch: Medveděva vozí po Praze opět starý mercedes

  20:10aktualizováno  20:58
Při loňské návštěvě České republiky usedal Dmitrij Medveděv do stařičkého mercedesu, který coby prezidenta pamatuje ještě Borise Jelcina. Letos si sice ruský prezident s vozem generaci polepšil, ale ani tentokrát nejnovější prezidentský speciál do Prahy nedorazil.

Mercedes S600 Pullman Guard - nejmodernější model, který stuttgarská automobilka prezidentům nabízí - zůstal i tentokrát schovaný v kremelských garážích. Po sedmé hodině večerní usedl Dmitrij Medveděv na ruzyňském letišti do prodlouženého provedení Mercedesu S předposlední generace W220.

Fotogalerie

Ta se přestala vyrábět v roce 2006, takže pamatuje ve službě ještě Vladimira Putina na prezidentském křesle (do května 2008).

Je to o generaci lepší auto než to, ve kterém se vozil po Praze v dubnu 2010. Limuzína značky Mercedes řady S (W140) se přestala vyrábět v roce 1999 a pamatovala ještě Borise Jelcina. (viz článek Medveděv si přivezl ojetinu po Jelcinovi, Obama po Bushovi.)

Mercedes S Pullman W220

Prezidentské prodloužené speciály "eskových" mercedesů tradičně nesou označení Pullman. Ten z generace W220 se představil v roce 1998. Specifikace Medveděvova speciálu není známá, obvykle pod kapotu pullmany dostávají to nejlepší v nabídce, což byl pětilitrový osmiválec nebo dvanáctiválec (nejprve šestilitrový atmosférický, potom pětiapůllitrový přeplňovaný).

Ruský prezident Dmitrij Medveděv se do Prahy vrátil po 20 měsících. Přiletěl na pozvání českého prezidenta, aby podepsali řadu smluv. Více o návštěvě ruského prezidenta čtěte ZDE

Nejmladší hroch zůstal doma

Nejnovější Mercedes S600 Pullman Guard nabízí automobilka od roku 2009. Krátká verze Mercedesu 600L vyjde s pancéřováním na nějakých 410 tisíc eur bez DPH (necelých třináct milionů korun). Z toho jen opancéřování může stát 230 tisíc a eura navíc je třeba připlatit za další vychytávky, třeba za hasicí zařízení nebo spouštěcí okénka, kterými je možné prostrčit hlaveň.

Na opancéřovaného pullmana se čeká rok. Medveděvovu víc než šestimetrovému mercedesu říkají hroch.

Mercedes S600 Pullman Guard

Mercedes S600 Pullman Guard

Limuzíny odolají střelbě z kulometů, granátům a mají samohasicí systém. Nechybí pneumatiky, které umožní pokračovat v jízdě i v případě průstřelu.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.