TRENÉR: Jeho oblíbencem je Ford Mustang, ale jako služební auto používá Chrysler 300 C

TRENÉR: Jeho oblíbencem je Ford Mustang, ale jako služební auto používá Chrysler 300 C | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Růžička: Harleye na silnicích jen překážejí

  • 90
Trenér hokejové Slavie Praha Vladimír Růžička si oblíbil americká auta. I proto jezdí v nepřehlédnutelném Chrysleru 300 C.

Zatímco doma v garáži Vladimíru Růžičkovi parkuje vlastní Ford Mustang, reprezentativní Chrysler 300 C má jako služební auto.

"Jezdím v něm už dva roky a jsem s ním spokojený. Je to pěkné americké auto, které rychle jezdí, je velké a pohodlné. Při mojí výšce je to při výběru auta jeden ze základních požadavků,“ říká legendární hokejista.

Jak jste na tom u chrysleru se spotřebou? Je to auto se skoro šestilitrovým motorem...
To je jediné, co moc příjemné není. I když je to služební vůz, používám ho i na běžné cestování, takže tohle bohužel vnímám. Ale že bych řešil, jestli zrovna teď jedu za deset, nebo za dvanáct litrů? To ne.

Máte nějaký vlastní vůz?
Manželka jezdí v BMW X5 a já jsem si z Ameriky nechal poslat Forda Mustang z roku 2002. To je auto pro radost, se kterým jezdím jen v létě.

Jaký má výkon?
Tři sta sedmdesát koní. Je to hrozně našlapané.

Co podobně silné evropské auto? Třeba porsche?
To mě neláká.

Máte sedmnáctiletého syna. Až bude mít řidičský průkaz, půjčíte mu mustanga?
Až bude mít papíry, pak klidně. Stejně jako komukoliv z rodiny.

Jaká auta jste měl?
To je těžké. Bylo jich víc než dvacet. Rád vzpomínám na Nissana 300 ZX, což bylo moje první rychlé auto. Jezdil jsem taky třeba v pontiacu, Chevroletu Blazer, Jeepu Grand Cherokee nebo v Opelu Omega.


Do Kanady jste odešel na začátku devadesátých let. Jak jste to vnímal z pohledu motoristy?
Byl to krok do jiného světa. U nás jsem jezdil Škodou 130, tam jsem dostal obrovské GMC se sedmilitrovým motorem. Navíc v něm bylo automatické řazení, na které jsem si musel rychle zvyknout.

I současná auta máte s automatickým řazením?
V BMW i v mustangu. Z klasického řazení jsem hodně vypadl. Odjedu s tím, ale na křižovatce mi to chcípne, zapomenu totiž na spojku.

V Kanadě se oproti Česku k neukázněným řidičům přistupuje s větší razancí. Jak jste si zvykal na tohle?
Musíte s tím počítat. I v Kanadě můžete jet rychle, ale jakmile vás chytnou, prodraží se to. Čím víc pokut, tím větší pojistka na auto. Pokud se to opakuje i dál, vezmou vám papíry. A v Kanadě i v USA jste bez auta nahranej.

Kde se vám jezdí líp? V Česku, nebo v zámoří?
V Americe. Obrovská výhoda tamního provozu spočívá v tom, že každý směr má často svoji silnici a do protisměru se prakticky nedostanete. Tady dochází k mnoha bouračkám právě ve chvíli, kdy předjíždíte a dostanete se do protisměru.

Je vůz, který byste si nekoupil?
Každé auto je svým způsobem zajímavé. Záleží na vkusu. Někdo by si nikdy nekoupil citroëna, někdo škodovku, někdo volkswagena. Podle auta lidi nesoudím.

Jaký vztah máte k motorkám?
Líbí se mi, ale nikdy jsem na nich nejezdil a jezdit nebudu. Baví mě jen rychlé motorky, Harley-Davidson mi nic neříká. Takové motorky na silnicích jen překážejí.

Technické údaje

Chrysler 300 C 5,7L V8

Objem motoru

5654 cm3

Výkon

250 kW/335 koní

Maximální rychlost

250 km/h

Kombin. spotřeba

12,1 l/100 km

Základní cena

1 215 000 Kč