Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Různá auta, stejná technika: automobilky dále spojují síly

aktualizováno 
Kdo se vydá okukovat do showroomu peugeoty, od prodejce uslyší mezi výhodami nabízeného vozu třeba i tento překvapivý argument: "Motory vyvíjíme spolu s BMW!"

Toyota Aygo má hned dvě dvojčata - Peugeot 107 a Citroën C1. | foto: Toyota

Že ve škodovkách a seatech se kupuje technologie užívaná napříč koncernem Volkswagen, není žádnou novinkou. Přibývá však různých propojení mezi automobilovými velkofirmami bez ohledu na to, že mají různé majitele.

BMW tak už několik let vyvíjí společně s Peugeotem a Citroënem (PSA) některé motory. Klasickým příkladem aliancí je spolupráce francouzských značek a Toyoty v Kolíně, kde se vyrábí shodná miniauta tří různých značek. Fiat zase v Polsku produkuje model 500 po boku technicky spřízněného Fordu Ka.

Nové informace o dalších aliancích se objevují už se železnou pravidelností. Nejnověji se hovoří o tom, že BMW využije pro další generaci vozů Mini platformu Fiatu Punto. Spojení velkých hráčů představuje také aliance mezi Mercedesem, BMW a General Motors při vývoji hybridních pohonů. PSA a Mitsubishi společně vymýšlejí elektroauta.

Podobných partnerství mezi konkurenčními firmami stále přibývá. Automobilky tímto způsobem snižují své náklady, příprava nových produktů se zrychluje a výsledkem je vyšší zisk.

Podle odborného čtrnáctideníku Automotive News Europe výrobci prostřednictvím nejrůznějších partnerství čelí vysokým výdajům spojeným s vývojem nových technologií. Na jednu stranu automobilky musí myslet dopředu a nenechat se předběhnout v přípravách sériových hybridních vozů, elektroaut a vodíkových pohonů. Na druhou stranu stále musí investovat do vývoje klasických benzinových a naftových motorů. Jejich čas ještě neskončil.

"Technologie používané v autech se za posledních 10 let zcela změnily. Ani největší z gigantů dnes nemohou vše dělat vlastními silami," řekl pro Automotive News Europe Ralf Kalmbach, odborný konzultant pohybující se v automobilovém průmyslu.

Autoři:




Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.