Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychle a zběsile: Unikátní nová česká auta

aktualizováno 
Hunter, Hero, Nympho - auta, která vypadají, jako by právě přijela z daleké budoucnosti. Bláznivá, od pohledu rychlá a především taková, za kterými se každý ohlédne. Házejí za hlavu praktičnost, bezkrevnou líbivost a umírněnost vládnoucí masové automobilové produkci.

Hunter 260 GT | foto: SH Motor

Svaly, kvílející motor, agresivní lakování, blyštící se doplňky... unikáty podle nejbláznivějších přání zákazníků nabízí pražská firma SH motor. Je na obzoru nová česká automobilka?

Unikát postavený podle těch nejbujnějších představ, je snem každého milovníka aut. Být výjimečný obnáší velkou trpělivost, námahu a dostatek peněz.

Všední automobilky nabízí rozsáhlé seznamy výbavy, odlišit auto zvnějšku je už o poznání složitější.

Pokud se řídič toužící po odlišnosti chce plně projevit, nespokojí se s příplatkovým lakem, slušivými litými koly a sadou spojlerů přímo od výrobce.

Zavítá proto dříve či později k některé z tuningových firem a přikoupí mračítka, křídla, falešné pruduchy a navrch třeba nástavce prahů a lemů blatníků. U SHM na to jdou jinak. Autu ušijí zbrusu nový kabát a unikát je na světě i bez hromady spojlerů.

Vývoj úplně nového automobilu je časově a především finančně velmi nákladná záležitost. U SHM proto vyšli z ověřeného základu, každý z jejich modelů tak má svůj civilní předobraz.

Ostatně stejný postup volí i mnohem větší, bohatší a renomovanější automobilky. Podvozkové platformy a motory putují v rámci spolupráce automobilek i mezi celými koncerny ...VÍCE

Pro začátek jsou k mání dva modely Hunter a Hero 7, časem však mají přibýt ještě další. 

Z Opelu Speedster vycházející Hunter s přeplňovaným čtyřválcem 2,2 litru je na výběr ve dvou výkonových řadách - 260, 290 koní. K mání je také závodní 490koňová verze s šestiválcovým motorem Audi.

Nejslabší hunter (anglicky "lovec") dosáhne na stovku za 4,5 sekundy. Maximální rychlost bude 255 km/h. Základní cena je 1 650 tisíc bez DPH, cena s daní atakuje dva miliony korun.

O čtvrtmilion levnější Hero 7 už samotým názvem odkazuje na legendární Lotus 7, ze kterého konstrukčně vychází. Pod kapotou dvoumístného roadsteru najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 240 koní.

Temný přízrak s tajuplným jménem Nympho vychází z předposlední generace BMW řady 7.

Podle slov tvůrců je před dokončením projekt úpravy Nissanu 350Z a pracuje se na přestavbě Porsche 911 (930).

Na otázky odpovídá Vadim Hašek, jeden z tvůrců celého projektu:

Jak dlouho jste na projektu pracovali?
Asi dva roky průběžné práce, která obnášela nejen tvorbu designu a výběr komponentů a doplňků, ale i tvorbu realizačního týmu. Na projektu nyní pracuje asi 30 lidí.

Kolik počítáte, že prodáte aut?
Po zahájení výroby asi 2 - 4 ročně

Jak ošetříte bezpečnost takového auta?
Jako základ využíváme již vyráběné vozy a těmito úpravami jejich bezpečnost podstatně zvyšujeme (výkonnější brzdy, podvozek, stabilizátory, rozpěrné tyče, bezpečnostní rám, sportovní sedačky, sportovní bezpečnostní pásy...).

Jak je ošetřena homologace auta? Cena je za kompletní auto, nebo pouze za přestavbu?
Vůz dodáváme na klíč včetně přihlášení do provozu. Vše dodáváme my. Zákazník se nemusí o nic starat. Je samozřejmě možné aby si zákazník vůz dodal.

Auta budou mít především novou karoserii a interiér, z jakého materiálu bude karoserie vyrobena, jakou technologií? Budete karoserii kompletně vyrábět, nebo použijete jako základ původní?
Karoserii budeme vyrábět sami. V základní verzi je karoserie vyrobena ze sklolaminátu. Na přání je možné provedení z kevlaru popř. i karbonové.


Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.