Hunter 260 GT | foto: SH Motor

Rychle a zběsile: Unikátní nová česká auta

  • 15
Hunter, Hero, Nympho - auta, která vypadají, jako by právě přijela z daleké budoucnosti. Bláznivá, od pohledu rychlá a především taková, za kterými se každý ohlédne. Házejí za hlavu praktičnost, bezkrevnou líbivost a umírněnost vládnoucí masové automobilové produkci.

Svaly, kvílející motor, agresivní lakování, blyštící se doplňky... unikáty podle nejbláznivějších přání zákazníků nabízí pražská firma SH motor. Je na obzoru nová česká automobilka?

Unikát postavený podle těch nejbujnějších představ, je snem každého milovníka aut. Být výjimečný obnáší velkou trpělivost, námahu a dostatek peněz.

Všední automobilky nabízí rozsáhlé seznamy výbavy, odlišit auto zvnějšku je už o poznání složitější.

Pokud se řídič toužící po odlišnosti chce plně projevit, nespokojí se s příplatkovým lakem, slušivými litými koly a sadou spojlerů přímo od výrobce.

Zavítá proto dříve či později k některé z tuningových firem a přikoupí mračítka, křídla, falešné pruduchy a navrch třeba nástavce prahů a lemů blatníků. U SHM na to jdou jinak. Autu ušijí zbrusu nový kabát a unikát je na světě i bez hromady spojlerů.

Vývoj úplně nového automobilu je časově a především finančně velmi nákladná záležitost. U SHM proto vyšli z ověřeného základu, každý z jejich modelů tak má svůj civilní předobraz.

Ostatně stejný postup volí i mnohem větší, bohatší a renomovanější automobilky. Podvozkové platformy a motory putují v rámci spolupráce automobilek i mezi celými koncerny ...VÍCE

Pro začátek jsou k mání dva modely Hunter a Hero 7, časem však mají přibýt ještě další. 

Z Opelu Speedster vycházející Hunter s přeplňovaným čtyřválcem 2,2 litru je na výběr ve dvou výkonových řadách - 260, 290 koní. K mání je také závodní 490koňová verze s šestiválcovým motorem Audi.

Nejslabší hunter (anglicky "lovec") dosáhne na stovku za 4,5 sekundy. Maximální rychlost bude 255 km/h. Základní cena je 1 650 tisíc bez DPH, cena s daní atakuje dva miliony korun.

O čtvrtmilion levnější Hero 7 už samotým názvem odkazuje na legendární Lotus 7, ze kterého konstrukčně vychází. Pod kapotou dvoumístného roadsteru najdeme přeplňovaný dvoulitr s výkonem 240 koní.

Temný přízrak s tajuplným jménem Nympho vychází z předposlední generace BMW řady 7.

Podle slov tvůrců je před dokončením projekt úpravy Nissanu 350Z a pracuje se na přestavbě Porsche 911 (930).

Na otázky odpovídá Vadim Hašek, jeden z tvůrců celého projektu:

Jak dlouho jste na projektu pracovali?
Asi dva roky průběžné práce, která obnášela nejen tvorbu designu a výběr komponentů a doplňků, ale i tvorbu realizačního týmu. Na projektu nyní pracuje asi 30 lidí.

Kolik počítáte, že prodáte aut?
Po zahájení výroby asi 2 - 4 ročně

Jak ošetříte bezpečnost takového auta?
Jako základ využíváme již vyráběné vozy a těmito úpravami jejich bezpečnost podstatně zvyšujeme (výkonnější brzdy, podvozek, stabilizátory, rozpěrné tyče, bezpečnostní rám, sportovní sedačky, sportovní bezpečnostní pásy...).

Jak je ošetřena homologace auta? Cena je za kompletní auto, nebo pouze za přestavbu?
Vůz dodáváme na klíč včetně přihlášení do provozu. Vše dodáváme my. Zákazník se nemusí o nic starat. Je samozřejmě možné aby si zákazník vůz dodal.

Auta budou mít především novou karoserii a interiér, z jakého materiálu bude karoserie vyrobena, jakou technologií? Budete karoserii kompletně vyrábět, nebo použijete jako základ původní?
Karoserii budeme vyrábět sami. V základní verzi je karoserie vyrobena ze sklolaminátu. Na přání je možné provedení z kevlaru popř. i karbonové.


,