Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rychlé pozdravy z Ruska: supersport Marussia

aktualizováno 
Frankfurt (Od zvláštního zpravodaje) - Bohatí Rusové preferující domácí výrobky se už určitě zapisují do pořadníku. Na frankfurtský autosalon dorazily hned tři verze supersportu se všeříkajícím jménem Marussia.

Autosalon Frankfurt 2009, všechny články

Hlavně v Moskvě jde na dračku cokoliv, co má cenovku s dostatečným počtem nul. Lamborghini a ferrari tam potkáte na každém rohu, řekl si autozávodník, hudebník a komik Nikolaj Fomenko. A společně s Efimem Ostrovským založili značku Marussia. Podobu nefalšovaného ruského supersportu ukazují na stánku v hale 8 frankfurtského výstaviště hned tři prototypy, jejichž karoserie navrhli mladí ruští designéři.

Marussia zdůrazňuje, že postaví auto podle představ zákazníka. Lze zvolit barvu i tvarování karoserie. Speciály vystavené ve Frankfurtu se chlubí moderními interiéry využívajícími nejmodernější techniku. Místo klasické kapličky je pod volantem LCD displej, zobrazující vše potřebné. Nechybí multimediální výzbroj včetně připojení na internet.

Ručně stavěné prototypy jsou "do bezvědomí" vycizelované. Designem možná připomínají spíše videohry, nelze jim ale upřít snahu o originalitu. V interiéru je vidět velká péče o detail.

Ruská 464 centimetrů dlouhá střela pojede přes dvě stě padesát kilometrů v hodině a na stovku vystřelí za pět sekund.

Zadní kola roztáčí 3,5litrový šestiválec s výkonem 245 koní. Motor neznámé značky je umístěný uprostřed, prý se ale pracuje také na autech s motorem vpředu i vzadu. Marussia se totiž chce stát luxusní značkou nabízející celou škálu aut, samozřejmě prý nebude chybět velké SUV. V plánu je také vůbec první produkční elektromobil. Tvůrci plánují, že s marussiemi vyrazí i závodit na okruhy.

Marussia v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 635 x 2 000 x 1 100 x 2 680
motor V6 3 498 ccm
maximální výkon (kW/k) 180/245
maximální krouticí moment (Nm) 330
převodovka 5stupňová automatická
pneumatiky 245/35 R20 vpředu, 285/35 R20 vzadu
hmotnost 1 100 kg
maximální rychlost 250 km/h
zrychlení 0-100 km/h 5 sekund

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.