Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rekordní jízda na ledu: vede Audi s Nokianem, o necelý kilometr

aktualizováno 
Chodit se po tom bezpečně nedá a tihle blázni tam jezdí třístovkou. Bentley a Audi se na ledu dokonce nahánějí, kdo bude rychlejší. Na zamrzlém Botnickém zálivu u pobřeží Finska to vře, i když je pod nulou.

Překonání rychlostního rekordu na ledě | foto: Nokian Tyres

Po ledě se prohání nadupaná auta a snaží se trhnout rychlostní rekord. Nedávno se vedení ujal Bentley na pneumatikách Pirelli. Ale rekord jim moc dlouho nevydržel, konkrétně jen do března.

Kabriolet Bentley Continental Supersports na pneumatikách Pirelli SottoZero II držel rekord jen několik týdnů. Pravděpodobně se tak ani nedočká avizovaného zápisu do Guinessovy knihy rekordů.

Telefony a gumy

Překonání rychlostního rekordu na ledě

Nokian patřil pod koncern Nokia, známý především výrobou mobilů, do roku 2003. Od té doby je největším akcionářem Bridgestone.

Bentley řídil, respektive se s ním po ledě řítil, známý rallyový jezdec Juha Kankkunen. Únorový rychlostní rekord měl hodnotu 330,695 kilometrů za hodinu. A ty tisíciny sekundy vůbec nejsou bezvýznamný údaj.

Nový rekord má totiž hodnotu 331,610 kilometrů za hodinu. Rozdíl je tak jen necelý kilometr za hodinu, což není mnoho. Novým držitelem a adeptem na zápis do knihy rekordů je Audi a Nokian.

Konkrétně Audi RS6 a pneumatiky Nokian s nevyslovitelným označením Hakkapeliitta 7. Dodejme, že pneumatiky měly rozměr 255/35 R20 a byly opatřeny hřeby.

Jak překonat rekord

Po zálivu se s audinou rozjel zkušební jezdec Nokianu Janne Laitinen, který z titulu své práce a svého zaměstnavatele jistě bude mít s jízdou na ledu dostatek zkušeností.

Rekordní rychlost byla průměrem dvou jízd na kilometrovém měřeném úseku, jak se při pokusech o překonání rekordů požaduje. Pro zapsání do Guinessovy knihy je potřeba dodržet i další pravidla. Povrch trati musí být přírodní a nikterak upravený, do měřeného úseku se startuje letmo a na obě jízdy je stanoven časový limit jedné hodiny.

Vítězný tým má šanci, že rekord udrží do příští zimy. Jaro se blíží a pro rekordní jízdy zjevně oblíbený Botnický záliv brzo roztaje. Audi s Nokianem tak mají šanci, že se jim oproti Bentley s Pirelli rekordní zápis do Guinessovy knihy rekordů podaří.

Nokiany z Nokie

Pneumatiky značky Nokian mají poměrně dlouhou tradici. Továrna na gumové výrobky byla ve Finsku založena už na konci devatenáctého století, do města s příznačným jménem Nokia se přestěhovala v roce 1904. Automobilové pneumatiky produkuje od roku 1932 a o dva roky později už vyráběla zimní pneumatiky pro nákladní auta. V roce 1936 se pak zrodila legendární zimní pneumatika Hakkapeliitta (názvu se značka drží stále). 

Autoři:




Nejčtenější

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Další z rubriky

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.