Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S microu přitvrdí souboj malých aut

  15:04aktualizováno  15:04
Nissan Micra si jako vůbec první neevropský automobil (i když v Evropě vyráběný) vybojoval titul Auto roku již před deseti lety. Sice s řadou změn, ale přesto vydržel ve výrobě neuvěřitelných deset let. O to více se čekalo na nástupce.
Už příští týden na autowebu TEST NOVÉ MICRY s motorem 1.2!

Když se loni představila nová micra ve své definitivní podobě, hned zaujala. Kdyby ničím jiným, pak dvěma věcmi určitě. Zaprvé vzhledem: avantgardní přední část s pulcovitě vykulenými světlomety střídá zadní partie s jakoby archaicky vydutými blatníky. Zadruhé rozměry: v době, kdy všechna auta rostou do délky i výšky, je nová micra proti předchůdkyni dokonce kratší. Pro srovnání má zhruba o čtvrt metru méně než třeba fabia.

Již z toho je jasné, že micra byla stvořena důsledně jako malý vůz s předurčením do městského provozu. Tomu odpovídají například i parametry mimořádně malého poloměru otáčení i použití elektrického posilovače řízení s proměnnou účinností. Že

PRVNÍ DOJEM. Již při premiérové krátké seznamovací jízdě micra naznačila, že to bude obratný malý vůz se skvělým výhledem pro řidiče a s pozoruhodně tichým provozem.
takto pojaté auto bude mít nejspíš úspěch, potvrdilo už jeho uvedení na trh: 23. ledna, kdy oficiálně odstartoval prodej v Evropě, si novinku objednalo bezmála 13 000 zákazníků.

Také do České republiky přichází ve třídveřovém a pětidveřovém provedení s trojicí nových benzinových motorů objemů od 1,0 do 1,4 litru a jedním dieselem bratrsky převzatým od Renaultu. V cenách od 282 000 Kč ve třídveřovém základním provedení s litrovým motorem. Samozřejmě kardinální otázkou u vozu, který patří v současnosti k nejmenším na zdejším trhu, je dostatek vnitřního prostoru. Novinku podrobíme v nejbližší době obvyklému testu a o výsledném dojmu vás budeme ihned informovat.

Micra má hlavně tři konkurenty
S ohledem na rozměry nutno hledat nejbližší soupeře pro tuto novinku od Nissanu mezi nejmenšími vozy ze třídy malých aut; takže bude bojovat o přízeň s takovými modely, jako je například Citroën C3, Honda Jazz či Toyota Yaris.

TOYOTA YARIS Jeho rozměry vynikají na výšku, podélně za microu zaostává jak v rozvoru (-6 cm), tak celkovou délkou (-10 cm). V současnosti nabíhá nový facelift, jehož základní verze začíná na 279 900 Kč. Dřívější model před faceliftem se ještě prodává v ceně od 256 000 Kč.

HONDA JAZZ S celkovými rozměry většími (například rozvorem o 2 cm a délkou o více než 11 cm) a silnějším základním motorem 1,2 l/78 koní, ovšem s výchozí cenou 399 900 Kč, bude s microu sotva soupeřit.

CITROËN C3 Ač má velice podstatný rozměr - rozvor jen o 3 cm větší, jako celek je tento malý citroën o více než 13 cm delší. Jeho základní cena je 299 900 Kč za verzi s motorem 1,1i X, ale v současné době probíhá akce do 31. 3. 2003, kdy je tento model za akční cenu 279 900 Kč.

Autoři:




Nejčtenější

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...
Mercedes Třída E 3,0 350d AMG...

r.v. 2016, naj. 15 000 km, diesel
1 352 150 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.