Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S nebem nad hlavou: Nové Mini Cabrio s plátěnou střechou

  10:00aktualizováno  10:00
První generace vzkříšeného Mini Cabrio se začala prodávat v roce 2004. Po čtyřech letech se malý kabriolet dočkal nástupce. Ten vychází z mini druhé generace, která se již prodává dva roky.

Mini Cooper S Cabrio | foto: BMW

Obnovené mini vyrábí mnichovské BMW v několika variantách. Vedle klasického hatchbacku se nabízí i prodloužená verze Clubman a připravuje se také variace na vůz do lehčího terénu. Již minulá generace vzkříšeného mini nabídla verzi s otevřenou střechou. Mini Cabrio se nyní představilo ve své druhé generaci.

Mini Cooper S Cabrio

Stejně jako první generace má i nové provedení klasickou plátěnou střechu. Pevná skládací střecha by se nejen k charakteru vozu nehodila, ale především by byla její zástavba u minivozu nemožná.

Natažení a stažení střechy probíhá zcela automaticky díky elektrohydraulickému systému. Střecha se natáhne nebo složí za pouhých 15 sekund. Střechu lze ovládat až do rychlosti 30 km/h. Střechu můžeme ovládat i dálkovým ovladačem na klíčku. Novinkou je tzv. openometr, který se nachází vlevo od volantu. Openometr ukazuje čas, který řidič ujel se staženou střechou.

Mini Cooper S Cabrio

Zadní sklo je skleněné a vyhřívané. Stažení bočních oken lze aktivovat jediným tlačítkem. Zajímavostí je možnost posunutí přední části střechy o 40 centimetrů vzad, jedná se tedy o jakousi náhradu za klasický "šíbr". Takto můžeme střechu posunout až do rychlosti 120 km/h.

O bezpečnost při případném převrácení automobilu se stará vystřelovací ochranný oblouk schovaný za zadními sedadly. Ten je vyroben z hliníku a aktivuje se v krizové situaci díky čidlu automaticky. Vysunutí ochranného oblouku je dílem okamžiku – 150 milisekund.

Mini Cooper S Cabrio

Interiér nového kabrioletu Mini se neliší od zavřené varianty. Na výběr bude z 12 barev karoserie. Standardně má Mini Cabrio Cooper i Cooper S šestnáctipalcová kola. Na přání budou k dispozici krásná černá sedmnáctipalcová kola Black Star Bullet Design.

Přes zvýšení tuhosti karoserie se hmotnost nové generace malého kabrioletu snížila o 10 kg. Pokud je střecha natažená, má zavazadlový prostor objem 170 litrů. Při stažené střeše se objem kufru zmenší na 125 litrů. V obou režimech se jedná o hodnoty o pět litrů lepší než u předchůdce.

Mini Cooper S Cabrio

Do zavazadlového prostoru se dostaneme víkem, které se odklápí dolů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 50:50. Jejich složením vznikne úložný prostor o objemu 660 litrů, což je o 55 litrů více oproti předchůdci.

Pohonné jednoty s objemem 1,6 litru jsou převzaty z klasického mini. Verze Cooper Cabrio nabízí maximální výkon 88 kW, přeplňovaná varianta Cooper S Cabrio má nejvyšší výkon 128 kW. Nové Mini Cabrio má buď šestistupňovou manuální převodovku, nebo lze zvolit i automatické ústrojí se stejným počtem stupňů.

Maximální rychlost výkonnějšího provedení Cooper S Cabrio dosahuje 222 km/h (217 km/h s automatem). Malý kabriolet Cooper S zrychlí na stovku za 7,4 sekundy (7,7 sekundy s automatem). Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,4 l/100 km, verze s automatickou převodovkou má potom spotřebu o 0,7 l/100 km vyšší.

Nový kabriolet Mini si odbude světovou premiéru v příštím roce na autosalonu v Detroitu. V Německu se druhá generace Mini Cabrio začne prodávat 28. března. U západních sousedů bude stát provedení Cooper Cabrio 22 500 eur, výkonnější verze Cooper S Cabrio potom 26 500 eur.

Autoři:


Témata: Euro, Německo, BMW, Detroit, Mini


Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Angela Merkelová ve čtvrtek vystoupila ve Spolkovém sněmu (27. dubna 2017)
Merkelová je naštvaná na německé automobilky

Německá kancléřka Angela Merkelová je naštvaná a rozčilená na německé automobilky. Důvodem je způsob, jakým automobilový průmysl využil mezer v pravidlech,...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.