Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

S tím starým fordem nezávoďte, předjede i ferrari

aktualizováno 
Pod pečlivě zrenovovanou karoserií starého Fordu Granada se skrývá závodní podvozek a především motor od společnosti Koenigsegg. Neuvěřitelný výkon 1 750 koní lehce poráží třeba i Bugatti Veyron.

Upravený Ford Granada | foto: Corsasport.co.uk

Nenápadný starý hranatý ford byl dříve běžně k vidění i na našich silnicích. Nebylo to na svou dobu slabé auto, ale dnes by mu ujela i leckterá výkonnější fabia. Tedy původní granadě s dvoulitrovým čtyřválcem nebo šestiválci o objemu 2,3 a 2,8 litru. V nejvyšší verzi nabízela granada na svou dobu solidních 160 koní.

Jenže jeden automobilový nadšenec se rozhodl do tradiční karoserie namontovat formuli. Té se podobá zcela upravený podvozek, který nemá se sériovým autem nic společného. A byla to nezbytná úprava, protože na zadní nápravu dává zabudovaný motor V8 Koenigsegg z modelu CCX s dvojitým přeplňováním závratných 1 750 koní. Pro porovnání, nejvýkonnější sériově vyráběný automobil Bugatti Veyron nabízí "jen" 1001 koní. Motor, který konstrukčně vychází z bloku Ford Modular V8, dává v sériové verzi výkon 806 koní. S většími turby by prý šlo dosáhnout dokonce výkonu 2 300 koní.

Upravený Ford Granada

Podle autora se "vytuněná" granada snadno přiblíží třistakilometrové rychlosti, maximální výkon se ale uplatní jedině na trati pro závody dragsterů.

Prohlédněte si, jak se přestavuje Ford Granada

Na první pohled nejsou úpravy granady druhé generace a konkrétně modelového roku 1982 příliš patrné. Dobový přední a zadní spoiler, široké pneumatiky a mohutná koncovka výfuku. Autor zvolil i jeden z původních metalických odstínů, takže maskování je téměř dokonalé. Granada dostala také kompletně přepracovaný podvozek.

Podobné úpravy starších obyčejných aut jsou v poslední době oblíbené. Ve Švédsku se prohání řádně upravený Saab 99 s motorem o výkonu okolo 700 koní, v sousedním Německu pak zase Volkswageny Golf s více než tisíci koňmi pod kapotou. Většinou si ale majitelé podobná monstra schovávají pro závody na dragsterových tratích, kde s přehledem porážejí špičkové supersporty dneška.

Ford Granada

Ford vyráběl granadu ve třech generacích od roku 1972 až do roku 1994. Třetí generace granady se prodávala jen ve Velké Británii a byl to přejmenovaný model Scorpio. Monstrózně upravená granada patří do druhé generace, která se vyráběla v letech 1977 až 1985, kdy ji nahradilo právě scorpio. Původně se granada vyráběla ve Velké Británii a v tehdejším Západním Německu, později byla výroba soustředěna jen do německého závodu. Uvedená druhá generace granady zahrnovala čtyřdveřový sedan, dvoudveřové kupé a také provedení kombi.

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.