Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saab 9-2 - malý viking na obzoru

  14:20aktualizováno  14:20
Švédský výrobce stylových automobilů se odhodlal sestoupit z výšin a nabídnout i méně zámožným klientům, toužícím po Saabu, něco ze své kuchyně.

Podle dostupných informací bude model 9-2 zpočátku brázdit především silnice a dálnice severní Ameriky.

Je však velmi pravděpodobné, že nedlouho po své premiéře, která se očekává v průběhu roku 2004, začne dělat radost i evropským automobilistům.

Protože Saab tímto modelem vstoupí na neprobádané území nového segmentu vozů, nenechává nic náhodě.

I proto se rozhodl nabídnout svým zhýčkaným zákazníkům něco extra. V případě Saabu 9-2 to bude pohon všech kol, se kterým Švédům pomohli u Subaru.

Novým, menším modelem chce Saab oslovit mladší klientelu, která chce cestovat stylově, lhostejno zda do práce, či za nákupy, na ryby, či s koly do hor, nebo jen tak pro radost.

Pětidveřový hatchback s rozměrnými pátými dveřmi kufru, jednoznačně identifikovatelný jako Saab, bude nabízet především kvalitní jízdní vlastnosti a nezbytnou dávku severské bezpečnosti.

O dynamiku jízdy se postarají zážehové motory 2.0 a 2.5 litru. Čtyřválcový "dvouapůllitr" bude pohánět základní verzi "malého Trolla". "Nadupaná" verze Aero pak bude pod kapotou ukrývat přeplňovaný čtyřválcový agregát o objemu dvou litrů.   

Malý Saab bude od jara příštího roku vyjíždět z bran výrobních závodů Subaru - Fuji v Japonsku.

***

Od roku 2000 je automobilka Saab pod 100% kontrolou amerického GM. V japonském Subaru (automobilové divizi koncernu Fuji) drží GM 20%.

***

Saab 9-2

Saab 9-2

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 10 000 km, diesel
1 021 475 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.