Podle dostupných informací bude model 9-2 zpočátku brázdit především silnice a dálnice severní Ameriky.
Je však velmi pravděpodobné, že nedlouho po své premiéře, která se očekává v průběhu roku 2004, začne dělat radost i evropským automobilistům.
Protože Saab tímto modelem vstoupí na neprobádané území nového segmentu vozů, nenechává nic náhodě.
I proto se rozhodl nabídnout svým zhýčkaným zákazníkům něco extra. V případě Saabu 9-2 to bude pohon všech kol, se kterým Švédům pomohli u Subaru.
Novým, menším modelem chce Saab oslovit mladší klientelu, která chce cestovat stylově, lhostejno zda do práce, či za nákupy, na ryby, či s koly do hor, nebo jen tak pro radost. |
O dynamiku jízdy se postarají zážehové motory 2.0 a 2.5 litru. Čtyřválcový "dvouapůllitr" bude pohánět základní verzi "malého Trolla". "Nadupaná" verze Aero pak bude pod kapotou ukrývat přeplňovaný čtyřválcový agregát o objemu dvou litrů.
Malý Saab bude od jara příštího roku vyjíždět z bran výrobních závodů Subaru - Fuji v Japonsku.
***
Od roku 2000 je automobilka Saab pod 100% kontrolou amerického GM. V japonském Subaru (automobilové divizi koncernu Fuji) drží GM 20%.
***
Saab 9-2 |
Saab 9-2 |