Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Saab 9-X Air: severský větroplach

aktualizováno 
Sobi, zima, kabriolet. Zní to podivně, ale tahle prapodivná kombinace je Saabu vlastní. Do nabídky švédských automobilek totiž otevřené modely patří už pěknou řádku let. Dodnes krásný Saab 900 Convertible bude mít přespříští týden na autosalonu v Paříži pravnuka.

Saab 9-X Air navazuje na koncept bio Hybrid, který byl k vidění začátkem letošního března v Ženevě, namísto plechu má teď ale střechu z plátna, složenou ze 181 části. Specialitou je zadní okno, které není součástí střechy, ale vysouvá se samostatně na pokyn tlačítka.

O pohon střechyprostého konceptu se stará čtyřválec 1,4, v saabu samozřejmě osazený turbodmychadlem, a elektromotor. 200 koní si kromě obyčejného benzinu pochutná i na bioetanolovém koktejlu E85 (85 % bioetanolu + 15 % benzinu). Hybridní soustrojí nabízí dohromady 280 newtonmetrů krouticího momentu, které přenáší na přední pneumatiky 245/35 R21 šestistupňová automatizovaná převodovka. Když natankuje pouze klasický benzin, budou všechny hodnoty o něco horší.

4,43 metru dlouhý, 183 cm široký a 1 390 milimetrů vysoký koncept naznačuje možnou podobu Saabu 9-1, který se chystá pro rok 2010. Kromě 8,1sekundového zrychlení z nuly na stovku se ještě chlubí nízkou hladinou emisí CO2: 107 g/km.

Maximálně vám bude vlasy cuchat 231 kilometrů v hodině nejvyšší rychlosti. Spotřeba E85 je na sto kilometrů jízdy 6,5 litru, když 9-X Air pojede pouze na benzin, vystačí s pěti litry.


Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.