Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Geniální kombík saabu má také nádrž na ryby

aktualizováno 
Na jednom z fanouškovských srazů se nám podařilo najít pořádné auto pro nadšené rybáře. Saab 95 má sice jen dvoje dveře, ale nabízí až sedm míst a v zadní části, pokud oželíte dva spolujezdce, se dají převážet i kapři. Možná jsou to jenom klasické automobilové drby, i tak je ale Saab 95 mimořádným autem.

Saab 95 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Unikátního modrého kombíka od Saabu z roku 1969 jsme potkali na druhém ročníku srazu vozů značek Rolls-Royce a Bentley v České republice. Podle současného majitele byl tento konkrétní vůz dovezený pro Švédské velvyslanectví, každopádně konzul auto užíval pro soukromé účely.

A pokud je pravda všechno, co nám rodinný příslušník majitele pověděl, pak se v zadní části, která je vlastně plechovou vanou s dvěma sedadly, běžně převážely ve Švédsku také ryby nachytané při rybaření.

Saab 95

I kdybyste se na podobný způsob přepravy úlovku neodvážili, krásný kombík vzbudí pozornost kdekoliv, kam s ním přijedete. Dovnitř se totiž vejde posádka až sedmi lidí, z toho dva do speciálního kufru. Jednoduše otevřete víko (mimochodem, podlaha kufru je hezky nízko a skvěle se dovnitř nakládají věci), vyklopíte opěradlo a před něj sedák. Nohy sice máte ve vaničce a sedíte zády ke směru jízdy, ale pro děti by to mohla být i tak skvělá zábava. Zajímá vás, jak se s tímhle autem jezdí? Přečtěte si náš Redakční test Saabu 95.

Čtyřmetrový Saab 95 byl ve své době jeden z opravdu velkých kombíků. Navíc odvezl až 500 kilo cestujících a nákladu. Dnes je stejně dlouhá kombíková fabie, ve které se nám nechce jet ve čtyřech na dovolenou.

Fotogalerie

Saab 95 se vyráběl od roku 1960 (respektive od roku 1959, kdy ale bylo vyrobeno pouze 40 kusů) do roku 1978. Poslední dva roky se přitom výroba zaměřila jenom na pětimístné verze. Celkem vzniklo „devadesát pětek“ přes 110 tisíc, kromě osobáků se objevily také dvoumístné nákladní verze a dokonce i pick-upy.

V roce 1967 dostal Saab 95 čtyřtakt z Fordu Taunus. Karoserii namaloval Sixten Sason, švédská designérská legenda, která se podílela i na prvním prasaabovi. Technicky vychází ze Saabu 93, který se představil v roce 1955. Saab 95 ale dostal některé díly z novějšího modelu 96, který je o rok mladší.

Autoři: ,


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Ferrari LeFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Další z rubriky

Oproti závodnímu D-type měl XKSS plátěnou střechu, nosič zavazadel a...
Jaguar za půl miliardy: ceny prvního supersportu vyšponoval oheň

Přesně před 60 roky vyšlehly z továrny Jaguaru na Browns Lane v Coventry plameny. Kromě budovy požár strávil i devět karoserií modelu XKSS. Posledních, které...  celý článek

Kolorovaná fotografie ukazuje, že Eliška Junková jezdila se žlutou bugatti.
Prvorepubliková velmoc Bugatti: každý dvacátý kus měl české značky

Meziválečné Československo bylo v přepočtu na obyvatele doslova velmocí francouzské sportovní značky Bugatti. Ze tří tisíc “bugatek”, které se v alsaské...  celý článek

Tatra 87 a Hans Ledwinka. Snímek byl pořízen roku 1967 v Mnichově, tedy v roce,...
Génius, který stvořil slavné tatrovky a Porsche u něj okoukal Brouka

Rakouský konstruktér Hans Ledwinka patří k legendám československého automobilového průmyslu. Během svého působení v kopřivnické firmě Tatra stál u zrodu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.