Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Geniální kombík saabu má také nádrž na ryby

aktualizováno 
Na jednom z fanouškovských srazů se nám podařilo najít pořádné auto pro nadšené rybáře. Saab 95 má sice jen dvoje dveře, ale nabízí až sedm míst a v zadní části, pokud oželíte dva spolujezdce, se dají převážet i kapři. Možná jsou to jenom klasické automobilové drby, i tak je ale Saab 95 mimořádným autem.

Saab 95 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Unikátního modrého kombíka od Saabu z roku 1969 jsme potkali na druhém ročníku srazu vozů značek Rolls-Royce a Bentley v České republice. Podle současného majitele byl tento konkrétní vůz dovezený pro Švédské velvyslanectví, každopádně konzul auto užíval pro soukromé účely.

A pokud je pravda všechno, co nám rodinný příslušník majitele pověděl, pak se v zadní části, která je vlastně plechovou vanou s dvěma sedadly, běžně převážely ve Švédsku také ryby nachytané při rybaření.

Saab 95

I kdybyste se na podobný způsob přepravy úlovku neodvážili, krásný kombík vzbudí pozornost kdekoliv, kam s ním přijedete. Dovnitř se totiž vejde posádka až sedmi lidí, z toho dva do speciálního kufru. Jednoduše otevřete víko (mimochodem, podlaha kufru je hezky nízko a skvěle se dovnitř nakládají věci), vyklopíte opěradlo a před něj sedák. Nohy sice máte ve vaničce a sedíte zády ke směru jízdy, ale pro děti by to mohla být i tak skvělá zábava. Zajímá vás, jak se s tímhle autem jezdí? Přečtěte si náš Redakční test Saabu 95.

Čtyřmetrový Saab 95 byl ve své době jeden z opravdu velkých kombíků. Navíc odvezl až 500 kilo cestujících a nákladu. Dnes je stejně dlouhá kombíková fabie, ve které se nám nechce jet ve čtyřech na dovolenou.

Fotogalerie

Saab 95 se vyráběl od roku 1960 (respektive od roku 1959, kdy ale bylo vyrobeno pouze 40 kusů) do roku 1978. Poslední dva roky se přitom výroba zaměřila jenom na pětimístné verze. Celkem vzniklo „devadesát pětek“ přes 110 tisíc, kromě osobáků se objevily také dvoumístné nákladní verze a dokonce i pick-upy.

V roce 1967 dostal Saab 95 čtyřtakt z Fordu Taunus. Karoserii namaloval Sixten Sason, švédská designérská legenda, která se podílela i na prvním prasaabovi. Technicky vychází ze Saabu 93, který se představil v roce 1955. Saab 95 ale dostal některé díly z novějšího modelu 96, který je o rok mladší.

Autoři: ,


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.