Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Geniální kombík saabu má také nádrž na ryby

aktualizováno 
Na jednom z fanouškovských srazů se nám podařilo najít pořádné auto pro nadšené rybáře. Saab 95 má sice jen dvoje dveře, ale nabízí až sedm míst a v zadní části, pokud oželíte dva spolujezdce, se dají převážet i kapři. Možná jsou to jenom klasické automobilové drby, i tak je ale Saab 95 mimořádným autem.

Saab 95 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Unikátního modrého kombíka od Saabu z roku 1969 jsme potkali na druhém ročníku srazu vozů značek Rolls-Royce a Bentley v České republice. Podle současného majitele byl tento konkrétní vůz dovezený pro Švédské velvyslanectví, každopádně konzul auto užíval pro soukromé účely.

A pokud je pravda všechno, co nám rodinný příslušník majitele pověděl, pak se v zadní části, která je vlastně plechovou vanou s dvěma sedadly, běžně převážely ve Švédsku také ryby nachytané při rybaření.

Saab 95

I kdybyste se na podobný způsob přepravy úlovku neodvážili, krásný kombík vzbudí pozornost kdekoliv, kam s ním přijedete. Dovnitř se totiž vejde posádka až sedmi lidí, z toho dva do speciálního kufru. Jednoduše otevřete víko (mimochodem, podlaha kufru je hezky nízko a skvěle se dovnitř nakládají věci), vyklopíte opěradlo a před něj sedák. Nohy sice máte ve vaničce a sedíte zády ke směru jízdy, ale pro děti by to mohla být i tak skvělá zábava. Zajímá vás, jak se s tímhle autem jezdí? Přečtěte si náš Redakční test Saabu 95.

Čtyřmetrový Saab 95 byl ve své době jeden z opravdu velkých kombíků. Navíc odvezl až 500 kilo cestujících a nákladu. Dnes je stejně dlouhá kombíková fabie, ve které se nám nechce jet ve čtyřech na dovolenou.

Fotogalerie

Saab 95 se vyráběl od roku 1960 (respektive od roku 1959, kdy ale bylo vyrobeno pouze 40 kusů) do roku 1978. Poslední dva roky se přitom výroba zaměřila jenom na pětimístné verze. Celkem vzniklo „devadesát pětek“ přes 110 tisíc, kromě osobáků se objevily také dvoumístné nákladní verze a dokonce i pick-upy.

V roce 1967 dostal Saab 95 čtyřtakt z Fordu Taunus. Karoserii namaloval Sixten Sason, švédská designérská legenda, která se podílela i na prvním prasaabovi. Technicky vychází ze Saabu 93, který se představil v roce 1955. Saab 95 ale dostal některé díly z novějšího modelu 96, který je o rok mladší.

Autoři: ,


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

Silný vítr převrátil nákladnímu autu z Hulína prázdný přívěs, který zablokoval
Českem se žene fičák. Držte pevně volant a pozor na nákladní auta

V Česku fouká silný vítr, v takových chvílích je bezpečnější nevyjíždět. Když už vyjedete, uberte plyn a sledujte okolí. Nejvíce ohrožená jsou vyšší auta,...  celý článek

ReRendezvous
Ostrá jízda napříč Paříží kvůli rendez-vous je lahůdka pro milovníky aut

V originále je to C’etait un rendez-vous, česky se pak jeden z nejslavnějších filmů, ve kterém hraje hlavní roli auto, jmenuje jednoduše Schůzka. Tento...  celý článek

Oproti závodnímu D-type měl XKSS plátěnou střechu, nosič zavazadel a...
Jaguar za půl miliardy: ceny prvního supersportu vyšponoval oheň

Přesně před 60 roky vyšlehly z továrny Jaguaru na Browns Lane v Coventry plameny. Kromě budovy požár strávil i devět karoserií modelu XKSS. Posledních, které...  celý článek

koncept Škoda VisionS
Škoda mění šéfa komunikace, bude to významný německý novinář

Personální změny ve Škodě nekončí. Peik von Bestenbostel odchází do Volkswagenu a nahradí ho bývalý šéfredaktor jednoho z nejslavnějších německých...  celý článek

Nová Škoda Superb v Praze
Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.  celý článek

Renault Mégane 1.6 SCe 2017 · Zen
Renault Mégane 1.6 SCe 2017 · Zen

r.v. 2017, naj. 32 km, benzín, 1. majitel
360 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.