Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Geniální kombík saabu má také nádrž na ryby

aktualizováno 
Na jednom z fanouškovských srazů se nám podařilo najít pořádné auto pro nadšené rybáře. Saab 95 má sice jen dvoje dveře, ale nabízí až sedm míst a v zadní části, pokud oželíte dva spolujezdce, se dají převážet i kapři. Možná jsou to jenom klasické automobilové drby, i tak je ale Saab 95 mimořádným autem.

Saab 95 | foto: Lukáš Hron, Mobil

Unikátního modrého kombíka od Saabu z roku 1969 jsme potkali na druhém ročníku srazu vozů značek Rolls-Royce a Bentley v České republice. Podle současného majitele byl tento konkrétní vůz dovezený pro Švédské velvyslanectví, každopádně konzul auto užíval pro soukromé účely.

A pokud je pravda všechno, co nám rodinný příslušník majitele pověděl, pak se v zadní části, která je vlastně plechovou vanou s dvěma sedadly, běžně převážely ve Švédsku také ryby nachytané při rybaření.

Saab 95

I kdybyste se na podobný způsob přepravy úlovku neodvážili, krásný kombík vzbudí pozornost kdekoliv, kam s ním přijedete. Dovnitř se totiž vejde posádka až sedmi lidí, z toho dva do speciálního kufru. Jednoduše otevřete víko (mimochodem, podlaha kufru je hezky nízko a skvěle se dovnitř nakládají věci), vyklopíte opěradlo a před něj sedák. Nohy sice máte ve vaničce a sedíte zády ke směru jízdy, ale pro děti by to mohla být i tak skvělá zábava. Zajímá vás, jak se s tímhle autem jezdí? Přečtěte si náš Redakční test Saabu 95.

Čtyřmetrový Saab 95 byl ve své době jeden z opravdu velkých kombíků. Navíc odvezl až 500 kilo cestujících a nákladu. Dnes je stejně dlouhá kombíková fabie, ve které se nám nechce jet ve čtyřech na dovolenou.

Fotogalerie

Saab 95 se vyráběl od roku 1960 (respektive od roku 1959, kdy ale bylo vyrobeno pouze 40 kusů) do roku 1978. Poslední dva roky se přitom výroba zaměřila jenom na pětimístné verze. Celkem vzniklo „devadesát pětek“ přes 110 tisíc, kromě osobáků se objevily také dvoumístné nákladní verze a dokonce i pick-upy.

V roce 1967 dostal Saab 95 čtyřtakt z Fordu Taunus. Karoserii namaloval Sixten Sason, švédská designérská legenda, která se podílela i na prvním prasaabovi. Technicky vychází ze Saabu 93, který se představil v roce 1955. Saab 95 ale dostal některé díly z novějšího modelu 96, který je o rok mladší.

Autoři: ,


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Toyota Yaris
Pokrok v mezích potřeby. Nová Toyota Yaris kašle na downsizing

Yaris je čtvrté nejprodávanější malé auto v Evropě, to v kusech znamená 200 tisíc aut ročně. Známý a oblíbený model tvoří čtvrtinu prodejů Toyoty v Evropě. Teď...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
ANALÝZA: Čína je náš druhý domov, říkají světové automobilky.

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Přitočí se ke mně nenápadný chlapík a chce si povídat: „Jsem Leo Cai, odkud jsi? Já jsem partner Volkswagenu tady v Číně,“ podává mi ruku a pak vizitku. „Máme...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Další z rubriky

Classic Drive #1
OBRAZEM: Ruské monstrum a italská kráska měly rande na střeše

Sezona automobilových akcí se rozbíhá. Na rozehřátí a první kilometry se automobiloví nadšenci vydali na střechu parkoviště pražského obchodního centra Šestka...  celý článek

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.