Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O Saab v rukou Číňanů mají mít zájem Indové

  16:18aktualizováno  16:18
Zadlužená švédská automobilka Saab možná nalezla investora, který je nutný k záchraně podniku. Firma uvedla, že nejmenovaný automobilový koncern z Asie písemně vyjádřil záměr stát se jejím většinovým akcionářem. Spekuluje se o indické firmě Mahindra.

Saab 9-3 druhé generace se představil v roce 2002. V roce 2008 prošel faceliftem. Stojí za zmínku, že designérem modelu je Michael Mauer, tvůrce Mercedesu SLK a dnes šéfdesignér Porsche. | foto: NEVS

Majitelem automobilky Saab je v současnosti čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které si v srpnu zajistilo soudní ochranu před věřiteli, aby získalo čas na vyřešení finančních potíží. Začátkem prosince požádalo soud o prodloužení ochrany o tři měsíce.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.

Firma NEVS již dříve upozornila, že v rámci hledání nového investora jedná se dvěma velkými automobilkami, ale jejich názvy nezveřejnila. Podle zdrojů saabistického serveru Saabsunited jde o indickou společnost Mahindra, která kolem švédské značky krouží už delší dobu. Dohoda by podle agentury DPA mohla být uzavřena do února.

Fotogalerie

Zatím mají mít firmy podepsanou předběžnou dohodu o průběhu jednání. Financování automobilky vychází na pět milionů eur měsíčně, ty by Mahindra před koupí poskytovala NEVS jako překlenovací úvěr.

Podle dřívějších informací švédských médií má být ve hře také čínská firma Dongfeng. Saab s ní prý jedná o technické spolupráci, švédská strana by měla pro Číňany zajišťovat vývoj, který by si Dongfeng „předplatil“. Následným krokem by bylo joint-venture partnerství.

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s hlavou Gryfa (mytického orlo-lva) na modrém podkladu.

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s hlavou Gryfa (mytického orlo-lva) na modrém podkladu.

Společnost NEVS předloni převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu. Začátkem loňského prosince tam obnovila výrobu Saabu 9-3, ale letos v květnu ji kvůli nedostatku peněz musela přerušit. Podle SaabsUnited věřitelé NEVS souhlasí s odpuštěním části dluhů, pokud dojde k dohodě.





Nejčtenější

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Ferrari LeFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Další z rubriky

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.