Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O Saab v rukou Číňanů mají mít zájem Indové

  16:18aktualizováno  16:18
Zadlužená švédská automobilka Saab možná nalezla investora, který je nutný k záchraně podniku. Firma uvedla, že nejmenovaný automobilový koncern z Asie písemně vyjádřil záměr stát se jejím většinovým akcionářem. Spekuluje se o indické firmě Mahindra.

Saab 9-3 druhé generace se představil v roce 2002. V roce 2008 prošel faceliftem. Stojí za zmínku, že designérem modelu je Michael Mauer, tvůrce Mercedesu SLK a dnes šéfdesignér Porsche. | foto: NEVS

Majitelem automobilky Saab je v současnosti čínské konsorcium National Electric Vehicle Sweden (NEVS), které si v srpnu zajistilo soudní ochranu před věřiteli, aby získalo čas na vyřešení finančních potíží. Začátkem prosince požádalo soud o prodloužení ochrany o tři měsíce.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.

Firma NEVS již dříve upozornila, že v rámci hledání nového investora jedná se dvěma velkými automobilkami, ale jejich názvy nezveřejnila. Podle zdrojů saabistického serveru Saabsunited jde o indickou společnost Mahindra, která kolem švédské značky krouží už delší dobu. Dohoda by podle agentury DPA mohla být uzavřena do února.

Fotogalerie

Zatím mají mít firmy podepsanou předběžnou dohodu o průběhu jednání. Financování automobilky vychází na pět milionů eur měsíčně, ty by Mahindra před koupí poskytovala NEVS jako překlenovací úvěr.

Podle dřívějších informací švédských médií má být ve hře také čínská firma Dongfeng. Saab s ní prý jedná o technické spolupráci, švédská strana by měla pro Číňany zajišťovat vývoj, který by si Dongfeng „předplatil“. Následným krokem by bylo joint-venture partnerství.

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s hlavou Gryfa (mytického orlo-lva) na modrém podkladu.

NEVS může používat jméno Saab, ale nemá práva na používání tradičního loga s hlavou Gryfa (mytického orlo-lva) na modrém podkladu.

Společnost NEVS předloni převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu. Začátkem loňského prosince tam obnovila výrobu Saabu 9-3, ale letos v květnu ji kvůli nedostatku peněz musela přerušit. Podle SaabsUnited věřitelé NEVS souhlasí s odpuštěním části dluhů, pokud dojde k dohodě.





Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Expediční Tatra 72 manželů Baumových
První tatra kolem světa. Cestovali s ní manželé Baumovi v roce 1935

Přezdívkou „Miss Australia“ nazývali láskyplně svoji expediční tatru Jiří a Růžena Baumovi, kteří s ní v roce 1935 podnikli cestu kolem světa. Jak se dá...  celý článek

Čínská kopie modelu Jawa 250 se jmenuje Xingfu
Bizar na dvou kolech: čínská jawa, sovětské BMW a skútr od Harleye

V historii motocyklů a skútrů existuje řada modelů, u kterých ani skalní znalci motocyklů na první pohled nemají šanci uhádnout značku a výrobce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.