Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výroba saabu opět stojí. Došly peníze

  17:34aktualizováno  17:34
Čínská společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) kvůli nedostatku financí dočasně přerušila výrobu osobních aut Saab. Firma obnovila produkci těchto vozů v omezeném množství koncem loňského roku, když převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu.

První vyrobený Saab po změně vlastníka | foto: saabsunited.com

Společnost NEVS uvedla, že teď nemá dost peněz na uhrazení dluhů. "Příčinou je to, že společnost Qingbo Investment, která je spoluvlastníkem NEVS, neplní svůj závazek, že bude v případě potřeby financovat aktivity NEVS," napsala firma ve své zprávě. "NEVS proto přistupuje k dočasnému a řízenému zastavení produkce, která doposud činila šest vozů denně," dodala firma.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s...

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.


Mluvčí NEVS Mikael Ostlund uvedl, že továrna v Trollhättanu od čtvrtka zastaví výrobu na čtyři týdny. "Qingbo dohodu nezrušila, tvrdí, že ji naplní. Dohodnuté finance jsme však zatím nedostali," dodal. Qingbo loni získala ve společnosti NEVS dvaadvacetiprocentní podíl a objednala si 200 elektromobilů Saab, jejichž výrobu NEVS plánuje.

Fotogalerie

Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské firmě Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Předloni koupila majetek Saabu za nezveřejněnou cenu společnost NEVS.

Výrobu obnovila automobilka začátkem prosince 2013. Produkci odstartoval sedan Saab 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým motorem. Automobilka má v plánu vyrábět také elektrické provedení a časem i další dvě karosářské verze: kabriolet a kombi.

Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby ale byl téměř nepřetržitě ztrátový.

Autoři: ,


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Ford Fusion 1.4...
Ford Fusion 1.4...

r.v. 2011, naj. 121 000 km, benzín
125 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.