Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výroba saabu opět stojí. Došly peníze

  17:34aktualizováno  17:34
Čínská společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS) kvůli nedostatku financí dočasně přerušila výrobu osobních aut Saab. Firma obnovila produkci těchto vozů v omezeném množství koncem loňského roku, když převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu.

První vyrobený Saab po změně vlastníka | foto: saabsunited.com

Společnost NEVS uvedla, že teď nemá dost peněz na uhrazení dluhů. "Příčinou je to, že společnost Qingbo Investment, která je spoluvlastníkem NEVS, neplní svůj závazek, že bude v případě potřeby financovat aktivity NEVS," napsala firma ve své zprávě. "NEVS proto přistupuje k dočasnému a řízenému zastavení produkce, která doposud činila šest vozů denně," dodala firma.

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s...

První novodobý Saab 9-3 je černý a má dvoulitrový turbobenzinový motor s výkonem 220 koní.


Mluvčí NEVS Mikael Ostlund uvedl, že továrna v Trollhättanu od čtvrtka zastaví výrobu na čtyři týdny. "Qingbo dohodu nezrušila, tvrdí, že ji naplní. Dohodnuté finance jsme však zatím nedostali," dodal. Qingbo loni získala ve společnosti NEVS dvaadvacetiprocentní podíl a objednala si 200 elektromobilů Saab, jejichž výrobu NEVS plánuje.

Fotogalerie

Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské firmě Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Předloni koupila majetek Saabu za nezveřejněnou cenu společnost NEVS.

Výrobu obnovila automobilka začátkem prosince 2013. Produkci odstartoval sedan Saab 9-3 s dvoulitrovým přeplňovaným benzinovým motorem. Automobilka má v plánu vyrábět také elektrické provedení a časem i další dvě karosářské verze: kabriolet a kombi.

Saab vyráběl automobily od roku 1949 a součástí General Motors se stal v roce 1989. Od té doby ale byl téměř nepřetržitě ztrátový.

Autoři: ,


Témata: Saab, Saab


Nejčtenější

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda představí do roku 2025 pět elektroaut, Vision E bude první

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, která zde prodá nejvíce svých vozů. Na autosalon v Šanghaji...  celý článek

O průjezd zatáčky driftem nebyla nouze.
Franta a další dakarské speciály řádily v Sosnové

Už vyšplhání do kabiny je výkon. Jsou tu tři anatomické sedačky, do té pravé se kurtuji a nasazuji helmu. Přijde mi to trochu zbytečnost, kvůli pár kolům....  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Další z rubriky

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro...  celý článek

Koncept Škoda Yeti Xtreme na výstavě Designblok
S yetim je za pár měsíců amen. Nové SUV Škody se má jmenovat Karoq

Představení druhé generace Škody Yeti je na spadnutí. Auto, které bude dvojčetem Seatu Ateca, se světu ukáže pravděpodobně v druhé půlce léta. Do prodeje...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.